روانشناسی

روانشناسی مثبت چیست

همانطور که از نام عنوان مقاله پیداست روانشناسی مثبت این شاخه از روانشناسی به مفهوم مثبت اندیشی و احساساتی که سازنده و در مسیر توانایی مثبت افراد جریان دارد اشاره می‌کند درواقع خوش بینی و پرورش رفتار و افکار مثبت افراد می‌تواند روی کیفیت زندگی آنها تاثیر گذار باشد و راه حل هایی در اختیارشان قرار دهد تا در این مثبت نگری به آنها کمک کند که بهتر به سمت هدف‌هایشان حرکت کنند.

درواقع روانشناسی مثبت گرا در ایران هم در جنبه‌های متفاوتی برای روی افراد تاثیر گذاشته است که در شاخه های روانشناسی مثبت گرا هر کدام به نحوی روش‌های خاص خود را برای افراد در می‌گیرد.

جملات روانشناسی مثبت اندیشی

جملات روانشناسی مثبت و متن روانشناسی انرژی مثبت به افراد کمک می‌کند تا بتوانند کارهای خود را بهتر پیش ببرند و آنهارا در رساندن به سمت اهدافشان جهت دهد در ادامه ما چندتا از این جمله های مثبت روانشناسی را برای شما آماده کردیم تا با مفهوم این موضوع بیشتر آشنا شوید.

  • هر روز، یک فرصت جدید برای شروع دوباره است.
  • من آدم توانمندی هستم و می‌توانم پیشرفت کنم. توانایی‌های من زیاد است.
  • موفقیت یک مسیر، نه یک مقصد هر قدم من را، به سمت موفقیت هدایت می‌کند.
  • هر روز من با انرژی و اشتیاق جدید آغاز می‌شود و می‌توانم به اهدافم نزدیک‌تر شوم.
  • شکست‌ها یک فرصت برای رشد و یادگیری هستند، نه انتهای ماجرا
  • من می‌توانم هر روز را بهتر از دیروز شروع کنم و بهترین خودم باشم.
  • من از تجربه‌های منفی درس می‌گیرم و به سوی تجربیات مثبت حرکت می‌کنم.
  • خوش‌بینی و امیدواری به من انرژی می‌دهد تا با انگیزه و شجاعت جلو بروم.
  • من مهارت‌های لازم را برای رسیدن به اهدافم در افکارم مرور می‌کنم.
  • برای موفق شدن باید اول باور کنیم که می‌توانیم.
روانشناسی مثبت گرا
روانشناسی مثبت گرا مفهومی را شامل می‌شود که افراد با استفاده از آن بتوانند بر روی نکات مثبت رفتاری و تجربه‌های خود تمرکز کنند

روانشناسی مثبت گرا

روانشناسی مثبت گرا چیست یا روانشناسی مثبت نگر چیست و چطور به ما در رویکرد و راه‌های زندگی کمک می‌کند روانشناسی مثبت‌ نگر همان علم مطالعاتی است که به بررسی رفتار و اخلاق افراد اشاره می‌کند درواقع به مطالعه و ترویج رویکردها و تفکرات مثبت این دسته از افراد می‌پردازد.

این تخصص به مطالعه عواملی می‌پردازد که به ارتقاء روانی و جسمی فرد در راستای شاد زیستن و داشتن احساسات خوب یا مثبت کمک می‌کند که شامل:رفع استرس و افزایش آگاهی و داشتن رویکرد‌های مثبت,رسیدن به اهداف,ارتباطات مثبت و غیره می‌شود.

روانشناسی مثبت گرا pdf

در این قسمت برای شما مقاله روانشناسی مثبت گرا خدمتتون قرار دادیم تا با آشنایی بیشتر راجب این علم اطلاعات بیشتری کسب نمایید روانشناسی مثبت نگر pdf برای مشاهده و مطالعه در لینک زیر قرار گرفته است همچنین مجله روانشناسی مثبت هم در این صفحه منتشر شده است.

لینک روانشناسی مثبت گرا

مثبت اندیشی در روانشناسی 

مثبت اندیشی از نظر روانشناسی به اندیشه و افکار مثبت افراد کمک می‌کند که بهتر به سمت هدفشان حرکت کنند یعنی این شیوه در ذهن می‌تواند روی عملکرد کوتاه مدت یا بلند مدت تاثیر داشته باشد که بیشتر روی جنبه‌های مثبت روزانه یا کارهای خود متمرکز باشد.

همچنین که این مثبت اندیشی در روانشناسی نقش مهمی را در این علم از خود به جا گذاشته است که امروزه به خیلی از افراد در بیشتر مسائل به آنها کمک کرده است البته که این موضوع در روانشناسی زرد هم به آن اشاره شده ولی در مقایسه با روانشناسی مثبت در جنبه‌های مختلف متفاوت است.

 دانلود رایگان کتاب روانشناسی مثبت گرا

کتاب روانشناسی مثبت گرا از جمله کتاب‌های روانشناسی است که مورد مطالعه خیلی از افراد قرار گرفته است این کتاب روانشناسی مثبت اندیشی زندگی افراد توضیح می‌دهد که چطور روی آنها تاثیر می‌گذارد درواقع به دستاوردهایی اشاره دارد که از لحاظ علمی بر روی افراد تاثیر گذار است.

تمرکز نویسنده در این کتاب بر موضوعاتی ماننده سلامتی روحی وانی و شاد بودن را اهمیت داده است که مارا راهنمایی می‌کند که آموزش بهتر در رسیدن به اهدافمان را به حقیقت تبدیل کنیم.

رشته روانشناسی مثبت گرا 

رشته روانشناسی مثبت گرا که معادل لاتین آن می‌شود (Positive Psychology) به بررسی عواملی می‌پردازد که موجب رشد، پیشرفت و خوشبختی افراد تاکید دارد و پیشرفت فردی را در رفع مشکلات و کاهش افکار منفی اشاره دارد که باید به جوانب مثبت و بهتری از زندگی انسان‌ها توجه شود.

در این رشته مواردی ماننده تکنیک‌های تفکر سازنده,افزایش ارتباطات مثبت و توسعه استقامت روحی از جمله مواردی است که افراد با آن آشنا می‌شوند تا روش و تکنیک‌های بهتری در تجربه و تصمیمات زندگی کسب نمایند.

روانشناسی اسلامی مثبت گرا 

روانشناسی مثبت گرا اسلامی مفهومی را در بر میگیرد که مسائل روانشناسی در شیوه مثبتی اندیشی توضیح می‌دهد که در بخش علمی و دینی مورد بررسی قرار بگیرد.

این رشته ترکیبی از دو دیدگاه کلاسیک و اسلامی پدید آمده است که در بخش کلاسیک علم روانشناسی را ارزیابی می‌کند که روانشناسی اسلامی را در گرایش دینی به آن می‌پردازد همچنین بررسی‌های خاصی در اسلام در این رشته برای افراد تعیین کرده است تا در روانشناسی مثبت گرا ارشد این رشته را ادامه دهند.

روانشناسی مثبت نگر سلیگمن
روانشناسی مثبت نگر سلیگمن در تحقیقات خود گفته بود که تکنیک مثبت اندیشی چه تاثیراتی بر روی افراد می‌گذارد

روانشناسی مثبت نگر سلیگمن

افراد مشهور روانشناسی مثبت گرا در جهان جزو آن دسته از کسانی بودند که در هر چه بهتر شدن این علم نقش مهمی ایفا کردند روانشناسی مثبت‌نگر به بررسی و توجه به اجزاء مثبت زندگی و خوبی‌ها تأکید دارد.سلیگمن معتقد است که از زمانی که به روانشناسی از این علم برای مطالعه انسان‌ها شروع کرده و روی آن متمرکز شده است در حل مشکلات آنها بهتر عمل کرده و اصولاً به پاسخ دادن سوالاتی پیرامون مسائل مانند افسردگی و اضطراب پرداخته است.

سلیگمن و همکارانش برای اولین بار اصول و مبانی روانشناسی مثبت‌نگر را در دهه 1990 معرفی کردند که این علم از آن زمان به یکی از پرطرفدارترین موضوعات در روانشناسی در دنیا تبدیل شده بود.

سلیگمن گفته بود از اصول معنویت و معنوی‌گرایی نیز حمایت می‌کند و اعتقاد دارد که پیدا کردن معنا و هدف در زندگی به افراد کمک می‌کند تا رشد روحی و شخصیتی بیشتری در طول زندگی خود داشته باشند. این نوع رویکرد در زندگی به عنوان یک راه و مسیری جدید و هدفمند را برای افراد به دنبال داشته است.

انجمن روانشناسی مثبت ایران 

همانطور که احتمالا می‌دانید در ایران هم مانند سایر کشورها، عده‌ای از روانشناسان به ترویج و توسعه روانشناسی مثبت‌نگر علاقه دارند و تلاش می‌کنند تا اصول و مفاهیم این حوزه را به جامعه معرفی کنند.

اگر به انجمن‌های روانشناسی مثبت‌نگر در ایران علاقه‌مند هستید، می‌توانید از منابعی ماننده اینستاگرام روانشناسی مثبت یا سایت روانشناسی مثبت گرا که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید که در این علم با یافتن اطلاعات بیشتر فعالیت‌های مشابه این شاخه را به دست بیاورید که حتی تست آنلاین روانشناسی در این سایت‌ها گذاشته شده است.

انگیزه های معنوی در روانشناسی مثبت گرا

به طور معمول انگیزه انسانها یا از درون خودشان به وجود می‌آید یا عوامل خارجی بر روی رفتار و افکار آنها تاثیر می‌گذارد به هر حال در روانشناسی مثبت گرا این رشته نقش مهمی را در معنویت برای افراد تعیین کرده است که شاد زیستن و ارزش گذاری بر روی زندگی عالی جلو دهد.

مشخص کردن اهداف و تغییر شرایط به سمت بهتر شدن می‌تواند در این راه به ما کمک کند تا تبدیل به نسخه‌ای بهتر از خودمان شویم همچنین که با انجام مراقبه و مدیتیشن قادر هستیم آرامش بیشتری به دست بیاوریم و به معنویت نزدیک‌تر شویم و با جملات مثبت اندیشی روانشناسی به سوی هدفی که می‌خواهیم نزدیک‌تر شویم.

حرفهای مثبت روانشناسی 

کسب تجربه از اشتباهاتی که مرتکب شدیم و برنامه‌ریزی برای اهدافی که داریم و انجام آنها باعث می‌شود که عملکردهای خوب و مثبتی از خود نشان دهیم درواقع حرف و نوشته‌های مثبت در روانشناسی می‌توانند انگیزه‌ای در دل ما ایجاد کنند که ما بهتر و خلاقانه‌تر در یادگیری و شغلی که مشغول به کار هستیم ادامه دهیم.

دانلود کتاب روانشناسی موفقیت با ذهنیت مثبت 

برای دانلود روانشناسی موفقیت با ذهنیت مثبت و مشاهده مشخصات کتاب و مجلات روانشناسی مثبت بر روی لینک زیر که قرار داده شده است کلیک نمایید.

دانلود موفقیت از طریق نگرش ذهنی مثبت

روانشناسی مثبت اندیشی و راز موفقیت
روانشناسی مثبت اندیشی و راز موفقیت این منظور را می‌رساند که افراد قادر هستند با استفاده از توانایی‌های خود روی مثبت اندیشی تمرکز نمایند

روانشناسی مثبت اندیشی و راز موفقیت

با داشتن ذهنی مثبت قادر هستیم که افراد را به سوی موفقیت هدایت کنیم یعنی این 2 تکنیک میشه گفت که ممکل یکدیگر هستند با توجه به اینکه افکار و ذهن ما تاثیر زیادی بر روی آینده می‌گذارد و کارهایی که انجام می‌دهیم نقش موثری در عملکردمان دارد از این رو مهم است که از راز موفقیت هم با خبر شویم و طبق همان اصول هم جلو برویم.

مثبت فکر کردن و تمرکز روی نقاط قوتمان می‌تواند شرایطمان تغییر و عوض کند همچنین که دانستن راز موفقیت هم نقش به سزایی در این راه برای ما ایفا می‌کند در نتیجه بهتر است که با تغییر از خودمان این شیوه را آغاز کنیم تا با برنامه‌ریزی کردن در رسیدن به هدفی که داریم تلاش کنیم و همواره اندیشه مثبت داشته باشیم که در آخر به موفقیت برسیم.

روانشناسی مثبت نگر از دیدگاه مولانا

مولانا شمس‌ الدین یکی از فیلسوف‌های معروف ایرانیان بود که آثار معروفی از جمله مثنوی معنوی را در زمان قدیم به ثبت رسانده درواقع این هنرمند در آثارش تاکید به تاثیر مثبت اندیشی روانشناسی بر روی انسان‌ها داشت و خودشناسی را راهکاری برای رسیدن به هدف‌ها و یافتن معنای زندگی می‌دانست.

مولانا همچنین به اهمیت اخلاقیات و انگیزه انسان تاکید داشت که با انجام این کار به زندگی معنوی‌تری دست پیدا کنند و ارزش بیشتری در زندگی کسب نمایند.

روانشناسی مثبت نگر به انگلیسی 

معادل لاتین این کلمه در زبان انگلیسی می‌شود positive psychology که اصطلاحی تخصصی را معنی می‌دهد.

روانشناسی مثبت نگر سازمانی

روانشناسی مثبت گرا سازمانی به جهت افزایش انگیزه و فکر مثبت برای افرادی که مشغول فعالیت در آن شرکت یا سازمان هستند اشاره دارد که اینکار در جنبه‎‌های مختلفی می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری کارمندان و فعالیت بهتر در کارهایشان را در پی داشته باشد که موجب می‌شود فرصت رشد برای افراد آن مجموعه محیا شود ایجاد محیطی مثبت در محل کار می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی کارمندان یک سازمان بگذارد که بی شک کیفیت کار مجموعه را بالاتر می‌برد.

روانشناسی مثبت نگر مقاله 

امروزه مقالات مختلفی در رشته روانشناسی منتشر شده است که افراد و دانشجویان بتوانند با استفاده از آن دانش و اطلاعات خود را افزایش دهند درواقع روانشناسی مثبت گرا با مطالعه شرایطی را فراهم می‌کند که آشنایی بیشتری درمورد این علم به دست بیاورند.

همچنین هرکدام از آنها با هدف‌های مختلفی این دسته از مقالات روانشناسی مثبت گرا را مطالعه می‌کنند و در نتیجه بر روی افکار و ذهن آنان تاثیرات مثبتی داشته است همچنین که سایت مقالات روانشناسی مثبت گرا نیز می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

روانشناسی مثبت گرا و خانواده
روانشناسی مثبت گرا و خانواده خوشحال شرایطی ایده‌ال را برای افراد آن خانواده رقم می‌زند

روانشناسی مثبت نگر و خانواده 

روانشناسی مثبت نگر خانواده به مطالعه تأثیرات و اهمیت روانشناسی مثبت در روابط خانوادگی و سیستم خانواده تمرکز دارد. این شاخه در روانشناسی به شرایط و توانایی حل مشکلات در خانواده تأکید دارد که با توجه به اصول و مفاهیم روانشناسی مثبت، خانواده‌ها می‌توانند روابط سالم‌تر و بهتری را با استفاده از این علم روانشناسی تجربه کنند.

رویکردهای مثبت و پیاده سازی زمینه‌های رشد می‌تواند با اهدافی ماننده مثبت اندیشی برای خانواده‌ها را به همراه داشته باشد که آنها بتوانند شرایط بهتری را برای خود اطرافیانشان رقم بزنند همچنین با کمک مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

روانشناسی مثبت نگر کیت هفرن

این کتاب درمورد هیجان مثبت و هوش هیجانی مباحث مختلفی را توضیح می‌دهد که به شادکامی و نگرش مثبت درونی در میان افراد پرداخته است.خوش‌بینی، امیدواری و مثبت اندیشی در این دسته از اهداف در افراد جمع اوری شده است که در نهایت نیز روانشناسی مثبت‌نگر و به کارگیری آن مورد بررسی قرار می‌دهد.

روانشناسی مثبت کدام موج است

روانشناسی مثبت از موج‌ها و رویکردهای متعددی برای ترکیب جوانب مثبت زندگی انسان‌ها تشکیل شده است که به تعدادی از مهارت‌های روانشناختی برای بهبود کیفیت زندگی افراد بهره گرفته است.

این موج رویکردی را به تعدادی از نظریه‌های مختلف، از جمله نظریه شادی و نظریه قانون جذب که تأثیرات مثبتی میان ارتباطات انسانی و رفتارهای سازنده به وجود آورده است که در مواردی مانند شادی، امید و تعادل روانی در بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها تاثیر گذار است.

روانشناسی مثبت گرا ppt 

پاورپوینت روانشناسی ماننده مقاله و مطالب دیگر اطلاعات بسیاری را برای افراد در اختیارشان قرار می‌دهد که باعث شده این علم در اینترنت به گسترگی خاصی دست پیدا کند که امروزه شاهد این دسته از اطلاعات هستیم ماننده سمینار روانشناسی مثبت نگر و فصلنامه روانشناسی مثبت که شامل این رشته می‌شود.

عکس نوشته های روانشناسی و انرژی مثبت 

عکس نوشته های روانشناسی و انرژی مثبت
عکس نوشته های روانشناسی و انرژی مثبت

عکس پروفایل روانشناسی مثبت 

عکس پروفایل روانشناسی مثبت
عکس پروفایل روانشناسی مثبت

مجله روانشناسی مثبت گرا 

مجله‌هایی که در سایت‌های روانشناسی منتشر می‌شود جزو آن دسته از موضوعاتی هستند که برای افزایش آگاهی و دریافت بیشتر انرژی مثبت برای افراد در نظر دارد که با استفاده از آن بتوانند روی افکار مثبت تمرکز داشته باشند و از فکرهای منفی دوری کنند که مجله علمی پژوهشی روانشناسی مثبت هم شامل این موارد می‌شود.

همچنین که همایش روانشناسی مثبت نگر گاهی اوقات در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که در آن مرکز هم اطلاعات مفید روانشناسی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

منابع روانشناسی مثبت گرا 

منابع روانشناسی در جنبه‌های مختلفی به دانشجویان کمک کرده است که آنها بتوانند در تحصیلات خود موفق‌تر عمل کنند و در امتحانات کنکوری به کسب رتبه‌های بهتری دست پیدا کنند خوشبختانه امروزه دسترسی به این منابع تقریبا آسان شده و خیلی از کسانی این منابع را مطالعه کردند در آزمون و دروس رشته روانشناسی دانشگاهی خود عملکرد بهتری داشته‌اند.

نظریه انتقال مثبت در روانشناسی

بر طبق این نظریه فرایند انتقال مثبت یک تکنیکی است که روانکاو با استفاده از آن به بیمار انتقال می‌دهد تا حال روحی و روانی او را بهبود دهد یعنی روانکاو با استفاده از شیوه‌ خاصی که اجرا می‌کند بر رفتار و افکار ذهن بیمار خود انتقال می‌دهد تا بتواند فکرهای منفی را از بین ببرد همچنین که روانکار باید این کار با دقت انجام دهد تا نتیجه درمان برای او و بیمار خود عالی جلو دهد و جریان انتقال مثبت به طور کامل انجام شود.

کتابهای افراد موفق روانشناسی مثبت گرا 

در آخر برای شما عزیزان لینکی تهیه شده است که با معروفی بهترین کتاب‌های روانشناسی بتوانید این علم را در راستای کسب موفقیت و رسیدن به اهداف خود با خواندن این کتاب‌ها استفاده نمایید تا همواره به آرامش روحی و کسب دستاورهای بزرگ نزدیک شوید.

لینک صفحه کتابهای افراد موفق

yazdani

Hello! I am Victoria Rawson. I am city skyline and landscape photographer. I fell in love with photography when I bought my first digital camera Canon 5d Mark II back in 2011.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا