روانشناسی

تفاوت روانشناسی زرد و علمی

در دنیای روانشناسی، دو رویکرد مهمی به نام‌ روانشناسی زرد و علمی وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی و متدهای خاصی می‌باشد که در مقاله درباره روانشناسی زرد به مقایسه این دو رویکرد پرداخته می‌شود و تفاوت‌ها و تمایزهای آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در اینجا میخواهیم در یک مثال کاربردی به مقایسه این موضوع بپردازیم و ببینیم که جملات روانشناسی زرد چه فرقی با روانشناسی علمی دارد.

روانشناسی علمیروانشناسی زرد
توجه به احساسات و واقع بین بودنمثبت گرایی و توجه فقط به نکات مثبت
تاثیر بعضی زخم‌ها ممکن است تا مدت ها بر روی شما باقی بماندزخمی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه
مقایسه خود با دیگران کاملا اشتباه است و موجب ناراحتی فرد خاطی می‌شودبیشتر افراد وضعیتشان از تو بدتر بوده اما موفق شده‌اند
کنترل خیلی از اتفاقات از دست ما خارجه پس ما همیشه مقصر نیستیمروی ذهنت کار کن مقصر اصلی این جریانات خودت هستی
استراحت کردن هم جزعی از مسیر موفقیت استوقتی تو درحال استراحتی یک نفر دیگر دارد تلاش میکند تا از تو جلو بزند
درست است که اول باید خودت اقدام کنی اما عوامل مختلفی روی موفیقت شما تاثیر گذار است ماننده جامعه و خانوادهتا خودت نخوای هیچ اتفاقی نمیوفتد

در ادامه متوجه میشویم که تاثیر کدام بر روی انسان بیشتر است و نقش و ویژگی هرکدوم چیست و چه فرقی دارد.

روانشناسی رنگ زرد
رنگ زرد از جمله رنگ هایی است که موجب افزایش انرژی مثبت و افکار انگیزشی را دنبال میکند

روانشناسی زرد

روانشناس زرد کیست و چه کارهایی انجام می‌دهد اهداف آنان برای افراد به شکل است؟به طور کلی روانشناسی زرد به مفهومی اشاره دارد که افراد در هنگام مواجه با مشکلات چه واکنش‌هایی داشته باشند و چگونه با آن روبه‌رو شوند درواقع این نوع از روانشناسی به این موضوع اشاره دارد که می‌توان با انجام یکسری کارها به سرعت هر مشکلی را بر طرف‌کرده و بدون دلیل علمی آن را پشت سرگذاشت که معمولا این کارها یک جور روش‌های بی اساسی است که از سمت جامعه روانشناسی مورد تایید قرار نگرفته و کاملا رد شده است.

اما با این حال خیلی از افراد از این نوع شیوه استقبال کرده و دوست دارند که همواره حس و حال خوب را تجربه نمایند و بیشتر به سمت سوی روانشناسی زرد بروند.

که امروزه مشاهده شده است که در جامعه این روش از روانشناسی مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته است که مثال آن به جملات و عکس‌های انگیزشی بسیاری که به روانشناسی زرد مربوط می‎‌شود برمی‌گردد که روزانه در فضای مجازی و اینترنت با آن برخورد داشتیم.

پس نتیجه می‌گیریم اگر درگیر مشکلات روحی روانی شدید و حس حال خوبی ندارید به جای آن که به روانشناسی زرد روی بیاورید باید از مشاورین و روانشناسان حرفه‌ای کمک بگیرید تا مشکلاتتان را ریشه یابی و درمان کنند.

روانشناسی رنگ زرد

برای خیلی از افراد این سوال پیش آمده است که روانشناسی رنگ زرد چیست یا به اصطلاح روانشناسی زرد چیست؟رنگ زرد یکی از رنگ‌هایی است که در فرهنگ‌ها و جامعه‌ها نقش های مختلفی ایفا می‌کند که به طور کلی این علم هم بر روحیات و رفتار انسان تاثیر گذار است یعنی به عنوان مثال در تبلیغات و یا در طراحی های گوناگونی ماننده لوگوها وب سایت‌ها و حتی بسته بندی محصولات موثر است همچنین در بسیاری از جنبه ها رنگ زرد بر افزایش اعتماد به نفس و تمرکز و انگیز میتواند نقش داشته باشد که این مورد در روانشناسی بیشتر احساس می‌شود دلیلش هم آن است که معمولا اکثر انسان‌ها به رنگ‌ها توجه بیشتری دارند.

روانشناسی زرد چیست

شاید برای خیلی ها این سوال پیش آمده است که روانشناسی زرد یعنی چه یا اصلا چه معنایی دارد اگر از نگاه تخصصی‌تر بخواهیم به بررسی شخصیت زرد در روانشناسی نگاه کنیم این علم از نظر درمانی اثر گذار نیست و بیشتر جنبه گذرا موقتی دارد و به دلیل شیوه راه حل سریع برای رفع مشکلات طرفداران زیادی پیدا کرده است که برای درمان اختلالات روحی روانی کاربرد ندارد یعنی بیشتر در مطالب انگیزشی یا تبلیغاتی اثر گذار است درواقع فقط جنبه‌های مثبتی در بازه‌های زمانی کوتاه دارد که بی فایده است و شاید به صورت دوره‌ای کوتاه مناسب باشد اما در بلند مدت همان روندی منفی که قبلا برایتان اتفاق افتاده بود تکرار می‌شود!همچنین شما با تست روانشناسی شخصیت می‌توانید رفتار و افکار افراد بررسی نمایید.

آسیب های روانشناسی زرد
به مجموع رفتار هایی که موجب حال بد روحی و روانی فرد خاطی میشود آسیب های روانشناسی زرد گفته میشود

آسیب های روانشناسی زرد

بسیاری از مردم معمولا هر روز با مشکلات روزمره سر کله میزنند و تلاش یا تمایلی به دنبال راه حل و رفع مشکلات خود ندارند به همین علت به روانشناسی زرد روی می آورند که در نتیجه جذب توصیه‌های ساده و به‌ظاهر انگیزشی روانشناسان زرد می‌شوند که در طولانی مدت آنها را به دردسر می‌اندازد.

متاسفانه یک حقیقت تلخی که وجود دارد این است که تغییر دشوار است و برای تغییر کردن باید عزم خود را جذب کنید و الگو‌های مخرب فکری خود را تغییر دهید اگر فکر می‌کنید که تا الان مرتکب خطاهای زیادی در زندگی شدید و به این نتیجه رسیدید که امروز روز تغییر شماست باید تغییر را با آغوش باز بپذیرید و روی خود کار کنید همانطور که در مطالب بالاهم گفته شد روانشناسی زرد جنبه درمانی ندارد و براساس انگیزشی بی منطق یا دروغین ساخته شده است.

به عبارتی دیگر غرق شدن در این باتلاق بهتر است یا اینکه با بهرگیری از روانشناسی علمی با مشکلات خود مقابله کنیم تا با آگاهی کامل از خطرات احتمالی روانشناسی زرد دوری کنیم همچنین افراد می‌توانند با گرفتن وقت و نوبت مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان. با روانشناسان و مشاورین ارتباط داشته باشند تا آنها شمارا در این زمینه راهنمایی کنند.

روانشناسان زرد چه کسانی هستند

روانشناسی زرد به زبان ساده به اصطلاح افرادی هستند که به نوعی ترجیح می‌دهند مسائل را به شکل مثبت و خوش‌‌بینانه تجربه نمایند که اغلب به دنبال مثبت‌اندیشی و خوش بینانه بودن در زندگی هستند گفته می‌شود که درواقع این مفهوم ممکن است در متون روانشناسی به عنوان یک مفهوم نسبی و عمومی به کار برود که معمولا برای همه افراد صدق نمی‌کند که در زندگی‌شان به دنبال این معنا هستند.

در این نوع از روانشناسی آنها سیستمی پیاده می‌کنند که با استفاده عکس‌ها و جملات مثبت اندیشی خواهان این هستند حال و احوال افراد بهتر نمایند که این موضوع باعث شده است افرادی زیادی از این مطالب استقبال نمایند مشکل اینجاست که آنها با استفاده از دانش روانشناسی به دنبال حل مشکلات افراد نمی‌روند و فقط تنها می‌خواهند با استفاده از جملات و عکس‌ها و حتی ویدیو‌ها حال روحی افراد را بهتر نمایند که این اتفاق یک نتیجه کوتاه مدت دارد و این افراد بعد از مدتی دوباره به حالت قبلی خود برمیگردند پس نتیجه می‌گیریم که برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت فعلیتان از روانشناسی کمک بگیرید که از روش و اصول‌های علمی که باعث بهبود حال شما می‌شود و در رفع مشکلات به شما کمک می‌کند راهنمایی بگیرید.

روانشناسی زرد دکتر انوشه

همانطور که احتمالا میدانید دکتر محمود انوشه در لیست روانشناسان زرد قرار گرفته است که این لیست برگرفته از سازمان نظام روانشناسی تهیه شده است و طبق شواهد نشان داده است وی مجوزی در این حوزه نگرفته است و شواهد نشان داده است که در روانشناسی زرد فعالیت داشته است.

روانشناسی زرد و قانون جذب

تقریبا روانشناسی زرد و قانون جذب دو وجهه شبیه به هم هستند که هر دو از یک روش پیشی می‌گیرن بیشتر روانشناسان قانون جذب را رد میکنند و آن را مشابه روانشناسی زرد میدانند و معتقدند که این روش از الگوی‌های مخرب و غیر درمان پیروی میکند و از نظر علمی هم بخوایم بررسی کنیم این روش هنوز مورد تایید خیلی از روانشناسان قرار نگرفته است.

درواقع مقالات و منابع معتبری تا به حال به ثبت نرسیده است که بخواهد این موضوع را تایید کند اما در اون سمت ماجرا طرفداران قانون جذب این باور را دارند که با تمرکز بر افکار منفی یا مثبت می‌توانید تجربه‌های منفی یا مثبت مثل ثروت، عشق، قبولی در رشته مورد نظر و غیره را به زندگی خود و دیگران بیاورید و آن را تجربه کنید آنها بر این باورند که با تفکر افکار مثبت یا منفی آنها را جذب می‌کنید قادر هستید در احساسات و ذهن افراد این نیرو را به آنها وارد می‌کنید.

با این حال باید به موقعیت‌ها و اتفاقاتی که برای هر انسانی ممکن است باهاش مواجه بشود توجه کرد و همیشه براساس منطق و روش‌های علمی که روانشناسان علمی میگویند توجه کرد.

روانشناسی رنگ زرد در دکوراسیون
روانشناسی رنگ زرد در دکوراسیون از جمله کار هایی است که تاثیر مستقیمی بر روحیه و ذهن افراد دارد و روزانه با این وسایل سروکاردارند

روانشناسی رنگ زرد در دکوراسیون

رنگ زرد از اون دسته رنگ هایی است که در منازل و محیط های کاری استفاده می‌شود که معمولا طرفدارهای زیادی دارد تاثیر این رنگ در روحیات و افکار ما ماننده این است که به یک موسیقی آرامش بخش گوش دهید تا احساس خوبی در شما ایجاد شود امروزه استفاده این رنگ در دکوراسیون منازل به خوبی مشاهده میشود تا افراد از بهرمندی این رنگ نهایت استفاده را ببرند.

طبق مطالعاتی روی رنگ زرد انجام شده است این رنگ نشانه‌های زیادی دارد که باعث می‌شود حالمان خوب شود به دلیل پرانرژی بودن این رنگ در محیط منزل می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی فضای خانه و افراد بگذارد که موجب آرامش و تعادل می‌شود همچنین این رنگ تاثیر روند مثبتی بر محیط‌های آموزشی دارد و فضاهای خلاقانه‌ای را به وجود می‌آورد.

نکته‌ مهمی که در استفاده از رنگ زرد باید رعایت کنید این است که در دکوراسیون ها با با تعادل از این رنگ استفاده کنید که با عناصر دکوراتیو و ترکیب‌های رنگی سازگار باشد و نیاز است به اندازه و میزان استفاده از این رنگ را رعایت کنید تا جلوه‌‌ای مطلوب به وجود بیاورد تا یک موقع از این رنگ زده نشوید تا تاثیر مثبت این رنگ از بین نرود و همیشه سعی کنید تعادل را در استفاده از هر رنگی رعایت کنید.

روانشناسی رنگ زرد در لباس

روانشناسی رنگ زرد لباس یکی از مواردی است که نظر دیداری ممکن در اغلب اوقات به چشممان خورده باشد توجه به رنگ لباس‌های اطرافیان که هر روز ممکن است باهاشون برخود داشته باشیم این موضوع را برایمان شفاف‌تر می‌کند درواقع رنگ زرد از جمله رنگ‌هایی است که می‌تواند هر مخاطبی را به سمت خود جذب نماید و به دنبال آن موجب شادی و احساسات خوب در فرد به وجود بیاورد.

به همین منظور این رنگ در لباس‌ها به وفور استفاده می‌شود و افراد با خرید این نوع لباس‌ها از خصوصیات خاص این رنگ بهره‌مند می‌شوند.

لباس‌های با رنگ زرد نشانه انگیزه,خوشحالی,سرافرازی و شادی هستند و این بدین معنی است که باید از این رنگ هوشمندانه‌تر استفاده کنیم و از ترکیبات رنگی دیگر چشم پوشی نکنیم همچنین این رنگ در جاهای مختلف معانی دیگری هم دارد که در تابلو‌های احتیاط و هشدارها مشاهده می‌شود.

روانشناسی رنگ زرد در کودکان

رنگ زرد در روانشناسی کودکان تاثیرات مثبت خود را دارد و در محیطی که کودکان در آن قرار می‌گیرن می‌تواند موجب احساس آرامش و شادی آنها شود که به طور نمادین این رنگ برای استفاده از اتاق کودکان و اسباب بازی هایشان کاربرد دارد و در هوش حافظه آنها به مرور زمان اثر گذار است.

بنابراین از این رنگ می‌توان در زندگی روزمره کودکان و افراد مختلف در خانه و محیط‌های مناسب کودکان استفاده کرد البته همیشه به یاد داشته باشید حد تعادل در استفاده از این رنگ را رعایت کنید و از استفاده بیش از اندازه این رنگ خودداری کنید همچنین از ترکیبات رنگ‌های دیگر مثل آبی و سبز,نارنجی در محیط کودکان به کار ببرید تا تنوع رنگی در محیط کودکان بیشتر شود و مخاطبان جذب خود کند.

مثال بارز این موضوع در روانشناسی رنگ زرد در نقاشی کودکان است که نقش این رنگ در آثار هنری آنها به وضوح جلوه جالبی در نقاشی کودکان ایجاد می‌کند و با ترکیبات رنگی مختلف یک اثر هنری پدید می آورد.

درواقع آنها همزمان دارند با نقاشی کردن 2 اثر هنری مختلف با استفاده از این رنگ ها خلق می‌کنند جالب است که بدانید رنگ‌ها قادرند در رشد و توانایی های کودکان هم تاثیر گذار باشند مثال این موضوع در مقاله رشد کودک از نظر روانشناسی گفته شده است که این هم از جمله مواردی است که این علم را کامل‌تر می‌کند در اصل شما با بررسی رشد کودکان می‌توانید در جنبه‌های مختلف آنها را ارزیابی کنید.

روانشناسی زرد به انگلیسی

روانشناسی زرد در انگلیسی به اصطلاح با نام Pop Psychology یا Popular Psychology گفته می‌شود که ممکن در مفاهیم مختلف به The psychology of yellow هم معنی دهد که عموما این ترجمه در دیکشنری‌ها متفاوت است.

روانشناسی رنگ زرد برای اتاق خواب
روانشناسی رنگ زرد برای اتاق خواب یکی از تکنیک هایی است که امروز مورد استفاده خیلی از افراد است و در منازل به کار میبرند

روانشناسی رنگ زرد برای اتاق خواب

روانشناسی رنگ زرد در اتاق خواب می‌تواند تأثیرات متنوعی برای افراد داشته باشد که این رنگ را به عنوان یک رنگ پرانرژی و پویا که موجب حس خوشحالی برای مخاطبان هستند در اتاق خواب‌ها برای آنها به ارمغان بیاورند.

به همین منظور این رنگ می‌تواند در محیط‌های روشن تاثیر مثبت ایجاد کند. اما با این حال ، توجه به تعادل و انتخاب درست رنگ‌ها در دکوراسیون اتاق خواب بسیار مهم است و در استفاده آن در اتاق خواب بهتر است فقط یک سمت از دیوار را به این رنگ اختصاص دهید و ماباقی جاهای منزلتان همراه با دکورها به رنگ‌های شبیه آن یا رنگ‌های دیگر اختصاص دهید.

روانشناسی رنگ زرد در معماری

در معماری امروز اغلب مشاهد می‌شود که رنگ زرد بر روی دکورهای خانه و لوازمات منزل استفاده می‌شود که فضایی دلنشین برای افراد حاضر در آنجا پدید می‌آورد درواقع با ترکیبات معماری و رنگ‌هایی بخصوصی مانند زرد در سطوح‌های مختلف موجب اثر بخشی بیشتر و نمایانگر جلوه‌های جذابی که با این ترکیبات برای افراد می‌شود به وجود میارد همچنین این رنگ در حوزه معماری می‌تواند بر بازایابی جلوه‌های بصری نقش مهمی را ایفا کند که ما در مقاله روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و فروش بهش اشاره کردیم.

روانشناسی رنگ زرد لیمویی

روانشناسی رنگ زرد لیمویی به عنوان یک رنگی مخصوص و با شفافیت بیشتر یاد می‌شود و تأثیرات خاصی بر روی افراد می‌گذارد.

این رنگ به دلیل نزدیکی به رنگ طبیعی لیمو، احساس تازگی و پویایی برای ذهن افراد به وجود می آورد و ممکن است بر روحیه و حالت روحی شما تأثیرگذار باشد. افرادی که از این نوع رنگ در محیط های منزل استفاده میکنند جزوه شخصیت های بسیار پویا و محاسبه گر هستند و به راحتی می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و دارای روحیات اخلاقی ماننده شوخ طبعی و صمیمیت را به همراه می‌اورند.

روانشناسی زرد ویکی پدیا

روانشناسی زرد چیست ویکی پدیا بر اساس اطلاعاتی است که از ویکی پدیا مطالعه و جمع آوری شده است که به روانشناسی زرد یا معادل لاتین آن Popular Psychology  گفته می‌شود و براساس نظریات و مفاهیم مرتبط با زندگی انسان‌ها الگو گرفته است که شامل رفتار و افکار ذهنی انسان را در برمیگیرد و ادعا می‌شود که از اصول علمی روانشناسی پیروی می‌کند اما در حقیقت روش علمی ندارد و شیوه‌ای برای تجاری‌سازی و کسب درآمد تبدیل شده است درواقع این شیوه به درمان نمی‌پردازد و فقط برای ایجاد انگیزه کاذب ایجاد شده است که به صورت تخصصی این علم نمیتواند افراد از لحاظ روحی و روانی درمان کند.

لیست کتاب های روانشناسی زرد
لیست کتاب های روانشناسی زرد جزو دسته ای از کتاب ها حساب میشود که طرفدارن خاص خود را دارد و در عین حال بی اثر و بی نتیجه است

لیست کتابهای روانشناسی زرد

در این قسمت لیست کتابهای زرد را که جزو لیست روانشناسی زرد قرار گرفته‌اند را نام بردیم و توضیح می‌دهیم که هدف از نشر این کتاب چی بوده است. البته که یکسری از این کتاب‌های روانشناسی زرد pdf برای دانلود هم در سایت‌های مختلف قرار گرفته است در ادامه لیست کتاب های زرد روانشناسی برای شما قرار دادیم.

  1. کتاب کج‌رفتاری
  2. کتاب غریزه قدرت اراده
  3. کتاب جرئت بسیار
  4. کتاب راز
  5. کتاب قدم‌ زدن روی ماه با اینشتین
  6. کتاب یک نگاه
  7. کتاب پشت‌ پرده ریا کاری

این ها تنها قسمتی از کتاب های زرد معروف و کتاب های زرد بازار در روانشناسی است که برایتان نام برده شد.

کتاب زرد چیست

کتاب روانشناسی زرد از آن دسته کتاب‌هایی است که بر پایه اساس موفقیت زود هنگام با عناوین جذاب و فریبنده منتشر شده که غالبا طرفداران زیادی هم دارد یعنی مفهوم آن این است که اکثر افراد دوست دارند یک شبه پولدارشوند و یا به اهداف مالی یا عاطفی خود سریع دست پیدا کنند درواقع این کتاب‌ها برای همه‌ی افراد یک نسخه نوشته و با جملات گوناگون خواهان افزایش انگیزه و اعتماد به نفس شما هستند.

اما اگر از نگاه منطقی بخواهیم به این موضوع واقع بین باشیم که این افکار زرد که برای افراد تجویز می‌شود اثر درمانی دارد یا منجر به رفع مشکلات افراد می‌شود باید بگوییم که این نوع از روانشناسی بیشتر جنبه خوشبینانه‌ای دارد و هدف آن درمان تخصصی افراد نیست و یک نگاه کلی یا رویا بافی برای ذهن شما تداعی می‌کند.

در نتیجه پیشنهاد می‌شود که سراغ این دسته از کتاب‌ها نروید و بیشتر سعی کنید که دنبال منابع آموزشی یا کتاب هایی باشید که بر اساس علم واقعی روانشناسی نوشته شده و این پتانسیل را دارند که روی شما تاثیر مثبت بگذارند تا در طولانی مدت شاهد پیشرفت‌های شغلی و فردی خود باشید.

تاریخچه روانشناسی زرد

تاریخ روانشناسی زرد در ادبیات روانشناسی و توسعه فردی نقش‌های مختلفی داشته است که این مفهوم نه تنها در زمینه روانشناسی بلکه در جوامع و فرهنگ‌ها هم جایگاه های خاص خود را داشته است. تاریخچه روانشناسی زرد به میزان زیادی به تاریخچه انسانیت و تأثیرات مذهبی، فرهنگی و فلسفی بر انگیزه‌ها و ارتباطات افراد در تاریخ برمی‌گردد.

درواقع تاریخ روانشناسی زرد به قرن ۱۷ بازمی‌گردد که در آن زمان فیلسوفانی به اسم دکارت و جان لاک که از علمش راجب طبیعت و روان انسان برای اثبات به مردم استفاده می‌کرد که امروزه به‌ عنوان اصول و روش های روانشناسی در نظر گرفته می‌شوند بهره گرفته بود و نظریه‌های فروید نیز در ابعاد مختلف و علمی موجب شد علاقه عموم به بررسی در روحیات افراد بیشتر شود و انگیزه روانشناسی زرد بین افراد افزایش پیدا کند.

روانشناسی زرد نی نی سایت

به نقل از سایت نی نی سایت روانشناسی زرد از محتوایی تشکیل شده است که منطق علمی ندارد و حاوی جملات تکراری و بی منطق است که فقط برای جلب رضایت کاربر گفته و بازگو می‌شود که امروزه در فضای مجازی شاهدشون هستیم در واقع همون قدر که روانشناسی علمی باعث میشه احساس بهتری در خودمون تجربه کنیم و همه‌ی احساساتمون را با آغوش باز بپذریم از اون سمت روانشناسی زرد برای روانمون مخرب هست و نتیجه‌ای در درازمدت برایمان ندارد.

همچنین علاقه مندانی که در روانشناسی بالینی و دیگر حوزه‌ها مشغول فعالیت هستند می‌توانند با بهره‌گیری اطلاعات کامل و جامع‌تر از سایت‌های معتبر روانشناسی دانش و علم خود را بروز کنند و در درآمد و بازار کار اطلاعات لازم را دریافت کنند که درآمد رشته روانشناسی بالینی در ایران از این قبیل اطلاعات هستند را مطالعه نمایند آنها حتی می‌توانند با کمک نظرات فارغ التحصیلان رشته روانشناسی بتوانند وارد بازار کار شوند تا درمورد این رشته اطلاعت بیشتری کسب نمایند.

روانشناسی زرد هلاکویی

بر طبق منبع موثق از سازمان روانشناسی و مشاوره در لیستی منتشر کرده است که درمورد کسانی که در حیطه روانشناسی زرد فعالیت می‌کنند که در این لیست اسم هلاکویی هم به چشم می‌خورد که جزو دسته روانشناسان زرد قرار گرفته‌ است درواقع این دسته از روانشناسان از مجوزهای ضروری برخوردار نبوده و صلاحیت کارشان مورد تایید نمی‌باشد.

روانشناسی زرد مجتبی شکوری

دکتر مجتبی شکوری درمورد روانشناسی زرد این طور توضیح داده است که روانشناسی زرد از هیچ اصول علمی پیروی نمی‌کند و مانند روانشناسی که بر اساس منطق و واقعیت است افراد را راهنمایی نکرده و ممکن است جلوی پیشرفت شمارا بگیرد.او از دلایل گرایشی روانشناسی‌های مختلف می‌گوید تا افراد از منابع مناسب مطالعاتی بهره‌مند شوند و گرفتار روانشناسی زرد نشوند.

کتاب زرد به انگلیسی

در زبان انگلیسی این کلمه به صورت اختصاصی yellow book نوشته و خوانده می‌شود که به معنی کتاب زرد است.

کتاب های زرد نی نی سایت

کتاب‌هایی که بر مبنای اساس کاذبی به خواننده انگیزه‌ای القا می‌کند و بدون در نظر گرفتن شرایط طرف مقابل و افکار او را تشویق به موفقیت می‌کند تا حال فکری و ذهنی خواننده را به طور موقت بهبود دهد درواقع اهداف این دسته از کتاب‌های زرد به همین شکل است که مخاطبین خود را به سمت موفقیت‌های زود هنگام سوق دهد تا خواننده جذب کتابهای روانشناسی زرد بشود.

چگونه کتاب های زرد را تشخیص دهیم
چگونه کتاب های زرد را تشخیص دهیم؟

چگونه کتاب های زرد را تشخیص دهیم

در کتاب‌های زرد از عنوان‌هایی جذاب و خوش‌بینانه‌ای استفاده می‌شود تا بیشتر افراد عامه‌پسنده جامعه به سمت این دسته از کتابها جذب بشوند به‌خصوص که اگر از حرفهای مثبت روانشناسی در آنها استفاده شده باشد.

امروزه خیلی از افراد از این کتاب های زرد موفقیت استقبال کردند که به همین علت هم است که توسط بعضی از ناشران در تیراژ بالایی چاپ شده و به فروش می‌رسد که با معرفی کتاب های زرد گاهی اوقات در صدر توجه‌هات قرار می‌گیرند.

برای تشخیص کتاب‌های زرد خوانندگان میبایست که قبل از خرید کتاب درمورد نویسنده کتاب تحقیقات لازم را انجام دهند و شناخت کافی را به دست بیاورند تا انتخاب بهتری در خرید کتاب خود داشته باشند.همچنین با بررسی محتوای کتاب به این موضوع دقت کنید که آیا موضوعات کتاب بیش از حد تکرار شده یا محتوای آن خیلی طولانی شده است که اهمیت انگیزشی کتاب را بالا ببرد که در این شرایط خوانند از طولانی بودن محتوای کتاب خسته می‌شود.

در آخر شما با دانستن این موارد می‌توانید لیست کتاب های زرد را تا جای ممکن تشخیص دهید.

کتاب های روانشناسی غیر زرد

این کتاب‌ها دقیقا برعکس کتاب‌های روانشناسی زرد هستند که براساس اصول علمی روانشناسی نوشته شده‌اند که مفهومی را به خواننده انتقال می‌دهد که بتواند مشکلات خود را حل کند و به دنبال راه حل بگردد.

همچنین که تکنیک‌هایی در این کتاب‌ها نوشته شده است که به مخاطب خود کمک کند به دستاورهایی بزرگی دست پیدا کند و در عین حال خواننده را با واقعیت مواجه می‌کند و همه جوانب را برای او مورد بررسی قرار می‌دهد زیرا که هدف این کتاب همین است که به افراد کمک کند تا در کار خود رشد و پیشرفت کنند تا به موفقیت برسند.

yazdani

Hello! I am Victoria Rawson. I am city skyline and landscape photographer. I fell in love with photography when I bought my first digital camera Canon 5d Mark II back in 2011.

مطالب مرتبط

One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا