روانشناسی

رشته روانشناسی برای چه کسانی مناسب است

همانطور که می‌دانید دروس رشته روانشناسی جزو یکی از رشته‌های محبوب انسانی و تجربی است بنابراین برای انتخاب این رشته میبایست دانشجویان با انواع مهارت های مربوط به سلامت روان انسان و مطالعه رفتار ذهن آنها تسلط کافی داشته باشند با این تفاسیر فردی که تحصیل در رشته روانشناسی را انتخاب می‌کند باید راجب چگونگی رفتار و احساسات افراد کنجکاو باشد و قبل از همه باید خود از نظر سلامت روانی و مهارت تصمیم گیری و حل مشکلات مردم کاملا آگاه باشد.

این رشته با بررسی تخصصی روح روان انسان موقیعت و رفتار های انسان مورد بررسی قرار میدهد در شرایط فعلی به علت پیچیده شدن زندگی افراد تقاضای این رشته به خوبی احساس می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به نیاز جامعه در این رشته ثبت نام کنند.

روانشناسی
معرفی رشته روانشناسی

معرفی رشته روانشناسی

روانشناسی علمی است که روحیات و رفتار انسان را مورد بررسی قرار میدهد هدف اصلی این رشته به بررسی رفتار و روان انسان می‌پردازد که در زندگی روزمره شاهدشون هستیم درواقع رشته روانشناسی مطالعه رفتار انسان و ذهنیت هر فرد را تشخیص میدهد که با بهره گیری از ادراک‌های احساسی ,شخصیتی ,هوش و انگیزه در ارتباط است به طور کلی برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی میبایست همه جوانب زندگی یک انسان مورد بررسی قرار دهید.

امروزه به علت مشکلات زندگی انسان‌ها تقاضا در این رشته به خوبی احساس می‌شود درواقع دانشجویان می‌توانند قبل از انتخاب رشته خود در آزمون‌هایی شرکت کنند که بتوانند خودشان را ارزیابی کنند که ما در این مقاله تست روانشناسی جالب و کوتاه این موضوع را برای شما تهیه کردیم که چطور در انتخاب رشته و شغل خود بهتر عمل کنیم.

امروزه دانشگاه‌های مختلفی پذیرای این رشته محبوب هستند که برایتان چندتا از بهترینشان نام میبریم دانشگاه دولتی اصفهان رشته روانشناسی , دانشگاه دولتی تهران رشته روانشناسی ,دانشگاه پیام نور تهران رشته روانشناسی هستند دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه مورد علاقه خود اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند.

رشته روانشناسی چیست

خیلی از افراد جویای علم و دانشجویان می‌خواهند همه چیز در مورد رشته روانشناسی بدانند و اطلاعات لازم را راجبش کسب نمایند در ادامه روانشناسی به عنوان یک رشته علمی در مورد مطالعه و تحلیل رفتارها، عملکردها، فرآیندهای ذهنی و عوامل روانی فردی و اجتماعی انسان‌ها تعریف می‌شود.

به طور کلی افرادی که این رشته برای تحصیل انتخاب می‌کنند سعی دارند که تا با استفاده از روش‌های علمی و تحقیقاتی، نقش جنبه‌های مختلف روحی و روانی رفتار افراد را بررسی نمایند همچنین تجربه افراد شناسایی کنند و توضیح دهند و علت آن مشکلات را دریابند و دنبال راه حل درمانی برای بیماران بروند.

در پایان رشته روانشناسی به بررسی روان و رفتار انسان‌ها و شخصیت اجتماعی، فرهنگی و تأثیرات محیط بر روان و رفتار فردی تمرکز دارد. این رشته می‌تواند به درک بهتر خود و افراد در بهبود کیفیت زندگی، توسعه فردی و جامعه‌ای کمک کند تا همواره افراد در وضعیت های بهتری از نظر احساسی و ذهنی قرار بگیرند.

دروس رشته روانشناسی

رشته روانشناسی چه درس هایی دارد در اینجا به چندتا از مهمترین دروس عمومی و تخصصی روانشناسی اشاره می‌کنیم که برای ورود به این رشته حیاتی است همچنین متوجه می‌شویم برای رشته روانشناسی چه درس هایی مهم است که از درس‌های عمومی می‌توان به فارسی و فنون ادبیت اشاره کرد که در دروس دانشگاهی رشته روانشناسی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا یک روانشناس باید بتواند گفتار کلامی بالا و ادبیات قوی داشته باشد که بتواند با مخاطب خود راحتر ارتباط برقرار کند.

در دروس تخصصی که از مهمترین آنها می‌توان به جامعه شناسی مطالعات فرهنگی مدیریت خانواده و سبک زندگی هستند اشاره کرد که معمولا این درس‌ها در اکثر دانشگاه‌های معروف تدریس می‌شود که یکی از این دانشگاه‌ها پیام نور است را می‌توان در نظر گرفت به همین منظور دروس رشته روانشناسی پیام نور از مواردی است امروزه مورد توجه قرار گرفته است و نیاز است که دانشجویان با یادگیری و کسب مهارت لازم بتوانند رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

پس برای جواب سوال برای رشته روانشناسی چه رتبه ای لازم است میبایست به طور میانگین برای قبول شدن در رشته روانشناسی رتبه قبولی شما از 7500 تا 8153 باشد توجه داشته باشید ارقامی که گفته شده ممکن با منطقه و محل سکونت شما که می‌خواهید به تحصیل بپردازید متفاوت باشد.

گرایش رشته روانشناسی 

باتوجه به اینکه رشته روانشناسی از گرایش‌های مختلفی تشکیل شده است و بازار کاری پر رقابت به وجود آورده است مهم است که این رشته درست و براساس علاقه فرد انتخاب شود به همین علت است که نمی‌توان از اهمیت آن چشم پوشی کرد در گذشته رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی چند گرایش داشت که دروس رشته روانشناسی دانشگاه آزاد در بر میگرفت.

رشته روانشناسی چند سال است

اما امروزه دانشجویان به طی مدت 4 سال با مفهوم کلی و دروس این رشته روانشناسی آشنا می‌شوند که بعد از آن می‌توانند به انتخاب یکی از گرایش های رشته روانشناسی به ادامه تحصیل بپردازند که این گرایش‌ها شامل رواشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و صنعتی همچنین روانشناسی کودکان استثنایی است.

کدام گرایش روانشناسی بهتر است

رشته روانشناسی از گرایش‌های بسیاری تشکیل شده است که میزان اهمیت و درآمدهای آنها با یکدیگر فرق دارد در اینجا می‌خواهیم گرایش‌هایی را برایتان معرفی کنیم که نقش مهمی را در درمان افراد جامعه و بازار کار تشکیل داد‍‌ه‌اند و محبوبیت خاصی در میان این دسته از افراد به وجود آورده است.

در ادامه این گرایش‌های معروف در اصل همان علمی هستند به نام گرایش روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی جزو دسته بهترینا قرار گرفته‌اند درواقع امروزه این 2 گرایش هستند در بازار کار تقاضا پیدا کرده‌اند و در رفع مشکلات مراجعه کنندگان در جامعه کمک‌های بسیاری به این افراد کرده‌است به همین منظور دانشجویان می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی در این رشته فعالیت خود را در مراکز درمانی و کلینک ها آغاز نمایند.

درآمد رشته روانشناسی
درآمد رشته روانشناسی

درآمد رشته روانشناسی

در رشته روانشناسی عوامل مختلفی بر روی درآمد تاثیر گذار است که دونستن این عوامل کمک بزرگی به ما می‌کند که در استخدام رشته روانشناسی همواره مسیر بهتری تجربه کنیم امروزه مهارت و توانایی شما کلید موفقیت درآمد زایی شما است که تاثیر مستیقمی بر روی رشته و کار شما دارد به همین جهت هر چقدر در این رشته تخصصی بیشتر داشته باشید به مراتب درآمد و احتمال استخدام شما در بازار کار بالاتر میرود.

علاوه بر این شرایط خواندن رشته روانشناسی برای دانشجویان فراهم می‌شود تا در این رشته بعد از تحصیل به هدف خود برسند. بنابراین میبایست دانشجویان به مدل چهار سال تجربه و مهارت های لازم کسب کنند تا بتوانند سریعتر وارد بازار کار بشن و به درآمد دلخواه خود برسند.

احتمالا همانطور که می‌دانید نمی‌توان به صورت دقیق مبلغ خاصی برای درآمد این رشته تعیین کرد که علت این امر این است که محل کار و سکونتی که در آنجا می‌خواهید کار کنید مشخص می‌کند چه مقدار درآمد داشته باشید همچنین یک مقیاسی کامل وجود دارد نسبت به درآمد رشته روانشناسی در ایران و در دنیا که این تفاوت را آشکارتر می‌کند .

آینده رشته روانشناسی
به طور قطع آینده رشته روانشناسی یکی از بحث های جذابی است که مورد توجه خیلی از علاقمندان قرار گرفته است

آینده رشته روانشناسی

همانطور که گفته شد رشته روانشناسی به عنوان یک علم انسانی و اجتماعی در حال توسعه و پیشرفت است و بعد از کسب تجربه و دانش کافی می‌توان با نگاه تخصصی‌تر مشکلات افراد را بررسی کرد که باعث می‌شود آینده شغلی رشته روانشناسی را تحت تاثیر قرار دهد و اگر فرد مهارت و توانایی بالایی داشته باشد می‌تواند در این حرفه استخدام شود و موقعیت شغلی خوبی برای خود ایجاد کند درحال حاضر باتوجه به بازار کار رشته روانشناسی می‌توان آینده روشن برای این افراد پیش بینی کرد.

 معایب رشته روانشناسی

خیلی از دانشجویان این سوال در ذهنشان هست که آیا رشته روانشناسی سخت است یا از دیپلم تا دکترای روانشناسی چند سال است در ادامه با همراه باشید تا بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم از جمله معایب این رشته به زمان و هزینه‌های جاری در حین تحصیل می‌توان اشاره کرد که با یادگیری مداوم به مدت 4 سال تحصیل در دانشگاه تا برای مدرک کارشناسی 5 سال و گرفتن مدرک دکترا درس خواند که تا بعد از آن باید یکی از شاخه های رشته روانشناسی را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که روانشناسان باید دوره کارآموزی هم بگذارنند چنانچه بخواهید مطب بزنید حداقل باید 2 سال سابقه کار داشته باشید.

برخوردهای اخلاقی احساسی و استرس‌های در حین کار هم در نظر بگیرید درواقع نوع شغل آنها بدین گونه است که باید به مشکلات عاطفی مردم گوش دهند از سوی دیگر خودشان هم نباید درگیر احساسات بشوند تا بتوانند بیمار را بهتر درک کنند البته ممکن است بعضی از روانشناسان دچار اختلالات شغلی یا افسردگی بشن و نتوانند به طور دقیق کارشان را انجام دهند.

در نتیجه بهتر است که قبل از اپلای رشته روانشناسی تحقیقات لازم را در خصوص این حرفه انجام دهید تا در رقابت در بازار کار و انتخاب رشته روانشناسی به مشکل برنخورید و همیشه درمورد علم روانشناسی بروز باشید تا از اطاعلات مورد نیاز بهرمند شوید.

انواع رشته روانشناسی
انواع رشته روانشناسی

انواع رشته های روانشناسی

در اینجا می‌خواهیم درمورد انواعی از رشته‌های روانشناسی برای شما توضیح دهیم تا با گرایش های این علم بیشتر آشنا شوید. در ادامه با همراه باشید که هر کدام از گرایش های این علم برایتان توضیح دهیم.

رشته روانشناسی اجتماعی

بیشتر تمرکز روانشناسان اجتماعی بر روی موضوعاتی ماننده رفتار گروهی, تعاملات اجتماعی و ارتباط غیر کلامی است که جزئیات رفتار انسانها را مورد مطالعه قرار می‌دهد که این شاخه نقش مهمی در تاثیر رفتار انسان دارد به همین علت روانشناسی اجتماعی یکی از زیر شاخه های رشته روانشناسی است که مهم تلقی می‌شود همچنین علمی است که رفتار اجتماعی و نحوه گفتار و ارتباط با مردم را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار میدهد و یکی از موضوعاتی است که در حال حاضر مورد توجه خیلی از دانشجویان است.

رشته روانشناسی تجربی

یکی دیگر از زیر شاخه‌های رشته روانشناسی رشته روانشناسی تجربی است که در ادامه به معرفی رشته روانشناسی تجربی میپردازیم این تخصص از روش‌های علمی بهره می‌گیرد که بر مطالعه ذهن و رفتار انسان تاثیر دارد و یکی از تخصص‌هایی است در تحقیق شخصیت اجتماعی موثر است.

یعنی روانشناسان این توانایی دارند که در حوزه‌های نظیر دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی و خصوصی فعالیت داشته باشند به همین دلیل این روش از مطالعه بر رفتار و شخصیت‌های انسان تمرکز دارد.

همچنین دانشجویانی که علاقه به ادامه تحصیل در این حوزه دارند و برای قبولی و به دست آوردن رتبه لازم برای روانشناسی از رشته تجربی باید به طور میانگین به حداقل قبولی 30 درصد درس‌های عمومی و 15درصد درس تخصصی برسند.

بهتر است بدانید این شاخه از روانشناسی بر تمامی شاخه های دیگر کاربر دارد و جزو یکی از پرکاربردترین رشته‌های روانشناسی است.

رشته روانشناسی بالینی

در اینجا میخواهیم به طور کامل به معرفی رشته روانشناسی بالینی بپردازیم همانطور که گفته شد برخی از علم‌های روانشناسی برگرفته از تحقیق رفتارهای انسان و درمان بیماری روانی مختلف است که امروزه اغلب روانشناسان در مطب های خصوصی یا در مراکز درمانی و اجتماعی در تلاش رفع مشکلات افراد هستند که به صورت کلی وظیفه این نوع از روانشناسان تشخیص اختلالات بیماری افراد و ارزیابی آنها است.

اما در ادامه می‌خواهیم درمورد بازار کار رشته روانشناسی بالینی توضیح دهیم این رشته هم ماننده رشته‌های دیگر مورد توجه خیلی دانشجویان است و با بررسی شرایط بازار کار درمطب‌ها و کلینک‌ها مشغول به کار می‌شوند همانطور که قبلا هم گفته شد درآمد رشته روانشناسی بالینی در ایران کاملا متفاوت است و بستگی به شهر و محل سکونت شما متغییر است.

همچنین دانشجویانی که تمایل به ثبت نام در دانشگاه های دارای رشته روانشناسی بالینی هستند می‌توانند این علم را بدون کنکور هم بگذرانند که رشته روانشناسی بالینی بدون کنکور در چند سال اخیر تقاضای خیلی از دانشجویان بوده است.

رشته روانشناسی تربیتی

روانشناسان تربیتی بر مسائل آموزشی تمرکز دارند که کاربردهای مفیدی را به وجود آورده است که موجب یادگیری و افزایش مطالعه و حافظه افراد می‌شود به همین منظور بازار کار رشته روانشناسی تربیتی از مشاغلی است که مورد توجه کلیه محیط‌های آموزشی از مدارس ابتدایی تا دانشگاه‌ها است و به دانش آموزانی که دچار مشکل می‌شوند کمک میکند که قادر هستند در محیط‌های آموزشی که گفته شد مشغول به کار شوند.

رشته روانشناسی شخصیت

به بررسی همه جانبه شخصیت و رفتار یک فرد که یک روانشناس آن را تشخیص میدهد روانشناسی شخصیتی گفته می‌شود که یکی از شاخه‌های محبوب روانشناسی تلقی می‌شود که با درک ویژگی‌های شخصیتی یک انسان همراه است روانشناسان با کمک همین موضوع به درمان مشکلات شخصیتی که برای یک فرد اتفاق میوفتد میپردازند.

همچنین بازار کار رشته روانشناسی شخصیت هم ماننده دیگر رشته‌ها نیاز به کسب تجربه و مهارت است که طی گذشت زمان به دست میاد که رفتار و شخصیت افراد را تشکیل می‌دهد.به طور مثال در موضوع روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و فروش این رنگ‌ها هستندکه قادرند بر روی ذهن افراد تاثیر داشته باشند.

روان‌شناسی عمومی

روانشناسی عمومی همانطور که از اسمش پیداس پایه اصلی علم روانشناسی است که به بررسی ادراک و رفتارهای انسان میپردازد هماننده دیگر رشته‌ها این علم هم همراه با تشخیص و درمان الگوی‌های اشتباه و نشخوارهای ذهنی است که موجب می‌شود روانشناسان به درمان این نوع از مشکلات بپردازند درواقع به بهبود سریع‌تر افراد کمک کند روانشناسان این توانایی دارند که با یادگیری تخصصی بیشتر در دیگر زیر شاخه‌های روانشناسی فعالیت بیشتری داشته باشند.

به همین جهت است که بازار کار رشته روانشناسی عمومی مورد توجه خیلی از علاقه‌مندان قرار گرفته که این علم را با بهره‌گیری روش‌های درست و الگوی ذهنی خودآگاه و ناخودآگاه کمک بزرگی به افراد کرده است .

همچنین در مقاله دل به دل راه دارد از نظر روانشناسی ما راجب ارتباط‌های از راه دور که ذهن افراد آن را بدون هیچ پیام و تماس تلفنی باهم ارتباط برقرار می‌کنند توضیح دادیم که در چه شرایطی ممکن است افراد این رویداد را تجربه نمایند.

رشته روانشناسی کودک

روانشناسی کودکان الهام گرفته از الگوهای فکری و رشدی است که از ابتدا تولد برای کودکان شروع می‌شود.که این فرایند از بچگی کودکان شروع شده و تا بزرگسالی ادامه دارد درواقع روانشناسان این حوزه تمرکز خاصی بر روی رفتار و افکار کودکان دارند که اهمیت به کودکان را یک امری ضروری دانسته و باعث شده جزو یکی شاخه‌های مهم روانشناسی محسوب شود.

همچنین این علم بر رفتار کودک از بچگی تمرکز دارد که با بررسی رفتار وی می‌توان به مشکلات احتمالی کودک پی برد که شامل مهارت‌های اجتماعی,احساسی,گفتاری و شناختی او می‌شود.امروزه روانشناسان در تلاشند این علم را گسترش دهند تا اطلاعات بیشتری در مورد کودکان کسب نمایند که همین موضوع باعث شده است به یکی از رشته‌های جالب و حساس تبدیل شود.

روانشناسی عمومی بهتره یا شخصیت

تصمیم بین انتخاب رشته روانشناسی عمومی یا رشته روانشناسی شخصیت بستگی به میزان علاقه شما به هر یک از آنها دارد که اهداف شمارا به کدام سمت سوق دهد.

با این حال قبل از آن بهتر است این رشته را در امتحانات کنکور مقایسه کنید و راجب درآمد و بارار کار آن هم تحقیقات لازم را انجام دهید. این دو رشته می‌توانند در حوزه‌های مختلفی از روانشناسی فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد کنند.

همچنین برنامه های درسی این 2 رشته تا حدودی به یکدیگر شبیه به هم هستند اما در برخی موارد تفاوت‌هایی باهم دارند به طور کلی شما می‌توانید بر اساس میزان علاقته‌تان به این 2 رشته تصمیم نهایی خود را بگیرید.

مزایای رشته روانشناسی
مزایای رشته روانشناسی

مزایای رشته روانشناسی

تقریبا همه‌ی دانشجویان مشتاق هستند که بدانند مزایای رشته روانشناسی شامل چه چیز هایی می‌شود احتمالا خیلی از نظرات دانشجویان رشته روانشناسی این است که بازار کار نه چندان جالبی دارد یا باید تا مدرک دکترا درس بخوانند تا بتوانند در جایی برای خودشان مطب بزنند که در کلینک‌ها مشغول به کار بشوند اما با همه‌ی این حرفا نمی‌توان از مزایای این رشته چشم پوشی کرد به طور خلاصه از مهمترین مزایای این رشته مواجهه با چالش های جدید و کمک به دیگران است که با برقراری ارتباط موثر می‌توان به درمان بیماران و رفع مشکلات آنها کمک کرد در ادامه به ویژگی بیشتر این رشته میپردازیم.

فرصت مشاوره و راهنمایی دیگران

فرقی نمی‌کند که با مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان یا با پرداخت هزینه روانشناسان این شانس را دارند با اصولی حرفه‌ای روان افراد رو بررسی کنند و از آنها اطلاعات بگیرند تا بتوانند بهترین نتیجه درمانی را برای بیماران تجویز کنند به همین علت میتوان گفت که با کمک به افراد تجربه‌های جدیدی را به وجود می‌اورند.

راه اندازی یک مطب یا کلینک شخصی

این امکان هست که روانشناسان بعد از حرفه ای شدن در شغل خود بتوانند یک مطب یا کلینک تاسیس کنند و در آنجا به فعالیت بپردازند که درآمد دلخواه خود را به دست بیاورند و در مدارس و حتی مراکز آموزشی هم آنها قادر هستند اقدام به مشاوره کنند.

همچنین بعد از رونق گرفتن رسیدن به درآمد مطب روانشناسی تازه کار آنها به اوج میرسد و درآمد آنها با فعالیت و حرفه‌ای بودن بیشتر هم می‌شود.

با همه جور آدم آشنا میشوید

اگر از آشنایی با افراد جدید لذت میبرید این همان رشته‌ای است که شمارا در این مسیر قرار می‌دهد که با کمک و راهنمایی آنها مسیر درست راه به آنها نشان دهید به عنوان مثال به موضوعات خانوادگی و اجتماعی که ممکن است در برخوردهای مختلف با افراد جدیدی داشته باشید که در حل اختلافات فردی یا ازدواج به آنها کمک کنید درواقع امکان دارد افرادی را ببینید که با مسائلی ماننده ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی سرکار دارند و نیاز دارند که در اقداماتی می‌خواهند انجام دهند از شما راهنمایی بگیرند.

میتوانید به خودشناسی برسید

خودشناسی از جمله مهارت‌هایی است که هر کسی که نمی‌تواند به آن دست یابد که با تحصیل در این رشته یاد می‌گیردند که الگوهای فکری, ماهیت ذهن,احساسات و رفتارهای شخصیتی و اجتماعی خود و افراد که چطور کار میکند را پیدا کنید که در چه روندی قرار گرفته‌اند و در مراحل مختلف زندگی ممکن است باهاشون مواجه بشن راهنمایی کنید.

انواع گرایش های روانشناسی
هر رشته ای شاخه و گرایش های خاص خودش را دارد که روانشناسی از این قاعده استثنا نیست

انواع گرایش های روانشناسی

همانطور که متوجه شدید روانشناسی گرایش‌های مختلفی دارد که می‌توانید نسبت به علاقه‌ای دارید در تخصص مربوط به کار خود مشغول فعالیت شوید و به مشاوره و راهنمایی بیماران بپردازید که از مهم ترین این گرایش‌ها می‌توان به روانشناسی ازدواج و خانواده, روانشناسی ورزشی,بالینی,شناختی اشاره نمود که این رشته را متفاوت‌تر از بقیه رشته‌ها میکند.همچنین این گرایش‌ها به تفاوت دختر و پسر از نظر روانشناسی در هر کدام می‌تواند اشاره داشته باشد.

بازار کار رشته روانشناسی در کانادا

بر اساس آمار ارائه شده در مشاغل کشور کانادا پیش بینی می‌شود، بازار کار روانشناسان در سال‌های آینده این کشور شاهد تقاضای نیروی روانشناسی و قبولی درخواست روانشناسان برای کار در این کشور فراهم گردد که طبیعتا هر چه تخصص و مهارت روانشناس بالاتر باشد احتمال درخواست قبولی و تحصیلی برای این کشور بیشتر می‌شود بر همین اساس فرصت شغلی مناسبی برای روانشناسان محقق خواهد شد. که این موضوع بر تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا هم تاثیر دارد و دانشجویان بعد از تحصیل می‌توانند وارد بازار بشوند.

آموزش آمار توصیفی رشته روانشناسی

آموزش آمار توصیفی به تنظیم و طبقه‌بندی داده‌ها و محاسبه‌ها می‌پردازد که برگرفته از مشخصات افراد جامعه‌ گرفته شده است.در این آمار توصیفی اطلاعات حاصل از یک گروه، که همان گروه انتخابی را توصیف می‌کند و اطلاعات به دست آمده به دسته‌ بندی مشابه نسبت داده نمی‌شود. در واقع استفاده از نمودارها و محاسبه مقادیری خاص در آمار توصیفی برای پیاده سازی داده‌ها استفاده می‌شودکه از نظر علمی می‌توان گفت از لحظه‌ای که ماشین حساب اختراع شد علم بشر نیز گسترش پیدا کرد.

برای روانشناسی چه رشته ای باید رفت

برای تحصیل در رشته روانشناسی باید قبل از آن رشته‌ای انتخاب کنید که در مسیر درست قرار بگیرید و راه تحصیلی خود را هموارتر کنید منظورمان این است لزوم انتخاب رشته روانشناسی یعنی خواندن دروس هر سه رشته تجربی,انسانی,ریاضی که دانشجویان با خواندن هر کدوم از این رشته میتوانید در این حوزه به تحصیل بپردازید.

البته نکته مهم این موضوع این است که ظرفیت اصلی این رشته مخصوص داوطلبان و دانش آموزان گروه انسانی است یعنی گروه تجربی فقط می‌تواند رشته روانشناسی بالینی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند تا در دانشگاه های مختلف سراسر کشور پذیرش بشوند ماننده دانشگاه آزاد رشته روانشناسی که از موارد است که ورودی های خاص خودش را دارد.

همچنین دانشگاه های آزاد دارای رشته کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از مواردی است که دانشجویان را به خود جذب می‌کند. همچنین شما در رشته روانشناسی با مراجعه‌کنندگانی آشنا می‌شوید که با اختلال‌های خانوادگی یا حتی ازدواج مشکل دارند که با مشورت با آنها متوجه این قضیه می‌شوید که ما در مقاله ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی راجب این موضوع توضیح داده‌ایم.

دانشگاه مجازی رشته روانشناسی

در حال حاضر در ایران و بسیاری از کشورها دانشگاه‌ها به صورت مجازی یا آنلاین برگزار می‌شوند که این نوع از آموزش به دانشجویان این امکان را می‌دهد که در محیط آنلاین و از راه دور به تحصیل در رشته روانشناسی بپردازند.

درواقع این دوره‌ها معمولاً دارای برنامه‌های درسی مشابه دانشگاه‌های حضوری هستند که به دانشجویان این اجازه را می‌دهد تا در زمینه‌های مختلف در روانشناسی آموزش‌های لازم را ببینند.

همچنین بهتر است دانشگاه‌های مجازی را با شناختی کامل انتخاب کنید و در مورد دروس، اساتید، مدرک‌ها و اعتبار آن دانشگاه اطلاعات کافی را داشته باشید. انتخاب دانشگاه مناسب بسیار مهم است تا بتوانید از تحصیلات خود بهترین نتیجه را دریافت کنید.

رشته روانشناسی بدون کنکور

تحصیل در رشته روانشناسی بدون کنکور  یکی از کارهایی است این رشته برای متقاضیان جذاب‌تر میکند که بدون امتحان کنکور در دانشگاه خود به ثبت نام بپردازند.

در ادامه دانشگاه‌هایی را برایتان معرفی می‌کنیم که نیاز نیست برای تحصیل در رشته روانشناسی بعد از آن بخواهید آزمون کنکور راهم بگذرانید همچنین منابعی هم وجود دارد که شما بعد از انتخاب رشته تحصیلیان می‌توانید از آنها کمک بگیرید که کتاب های رشته روانشناسی پیام نور یکی از آن دسته هستند.

  • دانشگاه آزاد
  • دانشگاه پیام نور
  • موسسات غیر انتفاعی
  • دانشگاه جامع علمی کاربردی

رشته روانشناسی بدون کنکور مشهد 

دانشگاه‌های شهر مشهد،مانند سایر دانشگاه‌های سراسری، پیام نور، آزاد و … در نوبت‌های مهر و بهمن ماه بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی متقاضیان اقدام به ثبت نام می‌نماید. در اینجا قصد داریم رشته‌های بدون کنکور دانشگاه شهر مشهد بررسی کنیم بهتر است علاوه بر بررسی لیست رشته‌های دانشگاه این شهر بدون کنکور درباره لیست رشته های روانشناسی را هم تحقیق کنیم تا در بهترین دانشگاه این شهر به تحصیل بپردازیم.

رشته روانشناسی برای مهاجرت

 امروزه کشورهایی زیادی هستند که در سرتاسر دنیا که رشته های زیادی میپذیرند از این رو متقاضیان هم علاقه دارند که رشته‌هایی در حال تحصیل هستند یا می‌خواهند در آنجا تحصیلات را شروع کنند به این کشور ها سفر کنند که مهاجرت با رشته روانشناسی هم جزو همین دسته است که دانشجویان به دنبال این هستند که به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنند تا در آنجا مشغول تحصیل شوند در اینجا کشورهای معروفی برایتان معرفی می‌کنیم که پذیرای این علم روانشناسی هستند:

  • کانادا
  • استرالیا
  • اتریش
  • فرانسه
  • هلند
  • ایتالیا
  • نروژ

کشورهایی که نام برده شده اکثرن در منطقه اروپا هستند که شما با داشتن شرایط لازم برای مهاجرت می‌توانید تحصیلات خود را در این کشورها آغاز نمایید رشته روانشناسی در ایتالیا درواقع جزو همین لیستی است که برای شما نام بردیم که فرصت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و در شهرهای بزرگی ماننده رم و فلورانس که بیشترین دانشگاه‌های تحصیلی را در ایتالیا دارند انتخاب کنید.

اما در در کشورهایی دیگر ماننده کانادا ممکن است شرایط کمی متفاوت باشد با این حال رشته روانشناسی در کانادا هم مخاطب‌های زیادی را دارد و متقاضیان قادرند این رشته را در کانادا هم به تحصیل بپردازند.

جالب است بدانید یکی از بهترین گزینه‌های تحصیلی فهرستمان همین کشور است که دلیل آن هم واضح است به علت دارا بودن دانشگاه معروف در دنیا و فراهم شدن بهترین امکانات تحصیلی برای دانشجویان جزو یکی از مقصدهای منتخب قرار گرفته است همچنین این رشته در کانادا درخواست های زیادی هم دارد و روانشناسان سریع‌تر می‌توانند وارد بازار کار بشوند.

بهترین گرایش روانشناسی برای مهاجرت

گرایش‌های رشته روانشناسی این امکان را برای افراد فراهم کرده است که بتوانند به صورت تحصیلی یا کاری به کشور مد نظر خود مهاجرت کنند از این رو گرایش‌هایی هم وجود دارد که تقاضا و بازار کار بهتری در این کشورها به وجود آورده است که ما نام این گرایش‌ها را برایتان نام می‌بریم تا متوجه شوید چه گرایش‌هایی در این علم در مهاجرت شما تاثیر گذار است.

روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، و روانسنجی از جمله گرایش‌های روانشناسی است که برای مهاجرت به نسبت گرایش‌های دیگر در خارج از ایران مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است.

رشته روانشناسی به انگلیسی

اصطلاح این لغت به عبارتی میشود fild psychology که به منظور دانستن این کلمه به لاتین به ما کمک میکند که این رشته را در منابع انگلیسی هم بتوانیم درموردش تحقیق کنیم.

رشته روانشناسی دانشگاه تهران

رشته روانشناسی دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد که زیر شاخه‌های مختلفی را در خصوص این رشته انتخاب کرد و در دانشگاه درس خواند و به دلیل محبوبیت این رشته دانشجویان خواهان این هستند که در دانشگاه تهران این رشته را برای تحصیل انتخاب کنند.

رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد دوره کاردانی ندارد و از این رو رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد تنها مختص به مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌شود.درواقع این رشته هرسال در دانشگاه تهران دارای پذیرای زیادی از دانشجویانی است که علاق مند به این رشته هستند.

البته این امکان هم وجود دارد که بدون آزمون در این رشته ثبت نام نمود و تفاوت خاصی را ایجاد نمی‌کند فرق آنها در نحوه پذیرش آنها در دانشگاه است.

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران دارای تمامی گرایشی‌هایی هستند که دانشجویان با انتخاب هر کدام به تحصیل در آن می‌پردازند که این دوره را به صورت کارشناسی پیوسته ارائه انتخاب کنند که در حال حاضر این رشته روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه آزاد تهران در سطح فوق‌لیسانس به تعداد گرایش‌ها بیشتری میرسد که بدین معنی است که گرایش‌های این علم تخصصی‌تر می‌شود.

رشته روانشناسی چیست؟
رشته روانشناسی چیست؟ خیلی از افرادی که میخواهند در این رشته به تحصیل بپردازند یا درمورد آن تحقیق کنن این سوال در ذهنشنان به وجود می آید

رشته های ارشد روانشناسی

اگر کارشناسی خود را تمام کرده باشید و برای ادامه تحصیل بخواهید درمورد ارشد روانشناسی اطلاعات کسب کنید می‌توانید در گرایش‌های مختلف این رشته شرکت نمایید از آنجا که روانشناسی یکی از پرمتقاضی ترین رشته‌ها است، برای قبولی در گرایش‌های مختلف میبایست از دانش لازم برای ادامه تحصیل در این رشته برخوردار باشید در ادامه گرایش‌هایی که میبایست دانشجویان برای ارشد بخوانند را برایتان نام میبریم.

  • روانشناسی اجتماعی
  • روانشناسی تربیتی
  • روانشناسی اسلامی
  • روانشناسی عمومی
  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی شخصیت
  • مبانی علوم شناختی

رشته های دکتری روانشناسی

در رشته دکتری روانشناسی به تخصص‌های مختلفی پرداخته می‌شود که در حوزه‌های تحقیقاتی وجود دارند که همواره در حال بروز شدن مطالب علمی هستند که به شکلی تخصصی‌تر به بررسی مسائل روانشناسی می‌پردازند.

در ادامه برخی از این شاخه‌های علمی را برایتان نام میبریم.

  1. روانشناسی بالینی: به مطالعه و تحلیل اختلالات روانی، تشخیص و درمان مشکلات روانی افراد اشاره دارد.
  2. روانشناسی اجتماعی: با بررسی تأثیرات جوامع و فرهنگ‌ها بر رفتارها و تجربیات روانی افراد، تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی بررسی میکند و در روش‌های تخصصی به درمان افراد میپردازد.
  3. روانشناسی فرهنگی:در مطالعه تأثیرات فرهنگ بر جامعه و مقدمات اجتماعی بر رفتار و تجربه افراد را ارزیابی میکند همچنین دارای اصولی است که امروزه روانشناسان از آن بهر های زیادی برای درمان افراد استفاده می‌کنند.

رشته های مجاز برای ارشد روانشناسی

همانطور که در جریان هستید در یک دوره‌ای رشته‌های مجازی خصوصا در رشته روانشناسی خیلی باب شده بود اما با این حال هنوز هم متقاضیانی هستند که علاقه‌مند هستند این رشته را به صورت آنلاین به تحصیل بپردازند در اینجا ما رشته‌هایی را برایتان نام می‌بریم که متقاضیان بتوانند در این رشته‌ها به صورت مجازی یا آنلاین ثبت نام نمایند.

  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی سلامت
  • روانشناسی بالینی کودک نوجوان

رتبه لازم برای روانشناسی در رشته انسانی

کسب رتبه‌های مطلوب خواسته هر دانشجویی است که بتواند در رشته و کار مورد علاقه خود بتواند فعالیت کند در این قسمت می‌خواهیم رتبه لازم برای متقاضیان این رشته را برایتان شرح دهیم که شهرهای مختلفی از جمله تهران کسب می‌شود با این حال این رتبه قبولی کمی متفاوت است به علت اینکه در هر دانشگاه و شهر میزان عددی که منجر به قبولی شما در دانشگاه می‌شود فرق می‌کند.

از این رو دانشجویان هرچی بیشتر رتبه بهتری کسب نمایند احتمال اینکه آنهاها در دانشگاه معروف قبول شوند احتمالش بالاتر میرود در نتیجه آنها همواره در تلاشند که در فعالیت تحصیلی خود موفق‌تر عمل کنند.

شهریه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد

میزان شهریه رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد مابین ۱/۷۰۰/۰۰۰ تا ۲/۴۰۰/۰۰۰ تومان متغیر است و دانشجویان باید در بازه زمانی 2 بار در سال این میزان شهریه را برای تحصیل در دانشگاه آزاد بپردازند. البته امکان افزایش شهریه در طی سال تحصیلی نیز وجود دارد توجه داشته باشید بستگی به نوع مقطع تحصیلی هم میزان شهریه دریافتی متفاوت است و طبیعتا هر چقدر مقطع تحصیلیتان پایین‌تر باشد شهریه که از دانشجو دریافت می‌شود کمتر است.

فرق رشته مشاوره و روانشناسی
با معرفی فرق رشته مشاوره و روانشناسی متوجه میشویم که هر کدوم از آنها دارای چه ویژگی ها و خصوصیاتی هستند

فرق رشته مشاوره و روانشناسی 

ممکن است شما هم جزو همان دسته افرادی باشید که فرق رشته مشاوره و روانشناسی را نمی‌دانید و دنبال این هستید که فرق آنها را بدانید که این موضوع اصلا ایراد نداره چون شما در حال حاضر خواهان این هستید الان تفاوت این موضوع متوجه شوید و در حوزه روانشناسی که میخواهید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

رشته مشاوره و روانشناسی تا حدود زیادی با یکدیگر اشتراکات فراوانی دارند.این بدین معنی است که تعداد دروس مشترک این دو رشته بسیار زیاد است. اما در برخی از از واحدهای درسی دانشگاهی این دو رشته می تواند تفاوتی‌هایی از هم داشته باشند.

به عنوان مثال در صورتی که این دو رشته کاملا در دو دروس باهم مشترک هستند ولی در تعداد واحدها این دو رشته می تواند باهم فرق داشته باشد یعنی روانشناسی کودکان استثنایی از جمله دروسی است که برای مشاوره 2 واحدی بوده و برای رشته روانشناسی 3 واحد می باشد که از اهمیت بالاتری برخوردار است. اما این تفاوت‌ها فقط به اینجا مربوط نمی‌شود جالب است که بدانید از فرق‌های مهم این رشته‌ها در ترم‌های درسی در دانشگاه‌ها هم تفاوت آشکارتری دارند.

به طور مثال چارت درسی رشته راهنمایی و مشاوره 7 ترمه بوده اما برای رشته روانشناسی این چارت 8 ترم است.بنابراین شما برای فارغ‌التحصیل شدن در رشته مشاوره به سه سال و نیم تحصیل نیازمند هستید و برای رشته روانشناسی به چهار سال تحصیل نیازمند هستید.

همچنین این رشته‌ها در نوع کاری خودشان هم متفاوت هستند یعنی افرادی که رشته مشاوره برای تحصیل انتخاب میکنند با مشکلات سطحی مردم سرکار دارند اما در اون سمت ماجرا افرادی که با برداشت واحدهای روانشناسی به تحصیل میپردازند میباسیت بعد از ورود به بازار کار با مشکلاتی دست پنجه نرم کنند که افراد به صورت عمیق بهش دچار شده‌اند لذا کار در کلینک جزو این دسته از دانشجویان روانشناسی قرار میگیرد که باید با درمان و دانشی علمی به درمان بیماران بپردازند.

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته روانشناسی 

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دو مرحله کتبی و مصاحبه انجام می‌شود که سهم کتبی ۴۰ درصد و سهم مصاحبه ۶۰ درصد خواهد بود که در مرحله کتبی داوطلبان باید به سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ‌دهند که در منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته روانشناسی درج شده است.

این آزمون با برداشت بهترین منابع می‌تواند مخاطبین خود را در آزمون خود را با درصد قبولی بالا در آموزش پرورش استخدام کند همچنین این امکان وجود دارد که در سایت‌های معتبر با دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش رشته روانشناسی افراد آمادگی بیشتری در آزمون‌های این رشته داشته باشند.

برای قبول شدن در رشته روانشناسی چه باید کرد 

به طور معمول برای قبول شدن در رشته روانشناسی میبایست درس‌هایی را بیشتر بخوانید که از اهمیت بالاتری برخوردار هستند اما با این وجود منظورمان این نیست که اهمیت به درس‌های عمومی یا کم ارزش ندهیم.

در هرصورت شناخت دروسی که از ارزش و اعتباری بالاتری برخوردار هستند به ما کمک میکند که در قبولی رشته روانشناسی بهتر عمل کنیم.

درس هایی که به ما در قبولی این رشته کمک می‌کند عبارتند از ادبیات عمومی، دین و زندگی،اقتصاد، جامعه‌شناسی، فلسفه و منطق،روانشناسی درواقع توجه داشته باشید که این دروس نباید تنها معیار شما برای قبولی در این رشته باشد به علت پر رقابت بودن این رشته نیاز است که شما بیشتر وقت برای خواندن دروس بگذارید که دانشجویان و علاقمندان باید در این علم پر رقابت باید تلاش کنند و از مشاورین تحصیلی کمک های لازم را دریافت نمایند.

بهترین کشور برای رشته روانشناسی 
بهترین کشور برای رشته روانشناسی در اینجا کشور هایی بهترین امکانات تحصیلی را برای دانشجویان فراهم میکند را معرفی میکنیم

بهترین کشور برای رشته روانشناسی 

آمریکا، اتریش، آلمان، کانادا و فرانسه از بهترین کشورهای تحصیلی در رشته روانشناسی هستند. که علاقمندان با داشتن شرایط لازم برای کار و تحصیلات می‌توانند در این کشورها اقدام به ثبت نام دانشگاه‌های آن کشور کنند و برای گرفتن بورسیه تحصیلی رشته روانشناسی بتوانند شرایط مدرک و قبولی در دانشگاه را بررسی و دریافت نمایند.

بورسیه رشته روانشناسی 

بورسیه‌های تحصیلی در رشته روانشناسی ممکن است از منابع مختلفی و از طریق دولت، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی، یا حتی بنیادهای خصوصی ارائه شوند. این بورسیه‌ها این امکان را به دانشجویان و پژوهشگران میدهد تا آن‌ها را در ادامه تحصیل و دروس در رشته روانشناسی یاری دهند.که از بهترین بورسیه‌های ممکن کشورهایی ماننده کانادا و آمریکا هستند.

تحصیل در رشته روانشناسی در انگلستان 

اگر شما هم در انگلستان علاقمند هستید که تحصیلات خود در آنجا آغاز نمایید با همراه باشید تا رشته روانشناسی در دانشگاه آنجارا برای شما توضیح دهیم دراصل دانشگاه‌ها برای تحصیل در این رشته نیاز است که هزینه تحصیل، بورسیه‌های تحصیلی، پروسه پذیرش، فرصت‌های شغلی و موارد مهمی است که باید بهشان توجه شود که به همین علت است که دوره‌های آموزشی این کشور مورد استقبال قرار گرفته است و فارغ‌التحصیلان می‌توانند به سرعت مشغول کار شوند.

همچنین به دلیل فراهم شدن محیط آموزشی مناسب برای دانشجویان این امکان فراهم شده است که از توانایی‌های خود نهایت استفاده را ببرند و از امکانات در آنجا بهره شوند درواقع دانشگاه‌های انگلستان به دلیل برتری علمی خود شناخته شده هستند و به طور مداوم در رتبه‌بندی‌های جهانی و کیفیت آموزشی رتبه بالایی را کسب میکنند که با بهره‌گیری از اخرین علم روز دنیا اساتید دانشگاه به دانشجویان تدریس میکنند و با تحقیقات در مورد این رشته دانشجویان باید همواره اطلاعات خود بروز نگهدارند تا با مجموع مهارت‌های روانشناسی بتوانند به هدف خود برسند.

تحصیل در رشته روانشناسی در ترکیه
تحصیل در رشته روانشناسی در ترکیه

تحصیل در رشته روانشناسی در ترکیه 

به جرات می‌توان گفت که انتخاب رشته روانشناسی در ترکیه، هوشمندانه‌ترین انتخاب برای دانشجویان است که شامل دیگر گرایش‌های این رشته هم در برمی‌گیرد. تحصیل در کشور ترکیه آن هم در یکی از بهترین دانشگاه‌های آنجا خواسته هر دانشجویی است.

درواقع تحصیل در روانشناسی مزیت‌های زیادی برای ایرانی‌ها دارد که در بسیاری از کشورها برای تحصیل در این رشته راهی دانشگاه‌های ترکیه می‌شوند.

تست روانشناسی انتخاب رشته 

تست روانشناسی انتخاب رشته به معنی این است که افراد قبل از انتخاب رشته خود می‌خواهند درمورد رشته‌های مدنظرشان تحقیق کنند و اطلاعات لازم را به دست بیاورند از این دید که افراد جویای دانش به دنبال علاقه خود هستند و می‌خواهند آینده خود بسازند می‌توان بهش نگاه کرد شما با انجام این تست با ثبت یکسری اطلاعات در این آزمون با جواب‌هایتان متوجه می‌شوید که کارکرد این تست به شیوه جمع آوری اطلاعات از شما و در اخر نتیجه پاسخ‌های شمارا ارزیابی میکند و به شما نمایش میدهد.

تغییر رشته از حسابداری به روانشناسی 

شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی چطور انجام می‌شود دانشجویانی که می‌خواهند در رشته‌ حسابداری در مقطع کارشناسی به تحصیل ادامه دهند، با داشتن شرایط لازمه می‌توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند.

اما دانشجویان باید این نکته را بدانند که تغییر از رشته‌ حسابداری به رشته‌ روانشناسی مهم است که یکسری از جنبه‌های تعویض این رشته را در برمی‌گیرد.درواقع یکی از جنبه‌های مهم این شرایط می‌شود به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد.

همچنین اگر تمایل داشته باشید که از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی با خبر شوید می‌توانید از مشاوره‌های خود دانشگاه یا مشاوره تحصیلی کمک بگیرید تا بهترین مسیر را برای خود انتخاب نمایید.

تغییر رشته از روانشناسی به روانپزشکی 

ماننده موضوع قبلی که گفته شده برای تغییر این رشته هم نیاز است که شما یکسری از شرایط را رعایت کنید تا بتوانید رشته خود را تغییر دهید شما باید برای گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد به دست بیاورید تا بتوانید به رشته دلخواه خود دست پیدا کنید همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله ادامه تحصیل از روانشناسی به روانپزشکی مراجعه نمایید تا با نحوه تغییر رشته و شرایط تحصیل در روانپزشکی بیشتر آشنا شوید.

تغییر رشته از روانشناسی به پرستاری 

پرستاری و روانشناسی 2 موضوع کاملا متفاوتی هستند که دانشجویان ممکن است تمایل داشته باشند که در آن ثبت نام کنند درواقع این رشته در نوع خود 2 علم جدا از هم هستند که در اصل الزامه داشتن شرایط تغییر این رشته این است که شما میبایست حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی بگذارنید و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد را به دست بیاورید.

تغییر رشته از روانشناسی به پزشکی 

شرایط تغییر رشته در روانشناسی برای دانشجویان این امکان را به آنها میدهد که بتوانند رشته خود را در هر شاخه دیگر تغییر دهند همانطور که احتمالا میدانید که ماننده رشته روانشناسی رشته پزشکی جزو پر تقاضا ترین رشته‌های دانشگاهی است که بسیاری از علاقمندان را به خود جذب کرده است.

برای این دسته از دانشجویانی که میخواهند با توجه به وضعیت تحصیلی خود با مدرک کارشناسی ارائه دهند یا مدرک بالاتر از کارشناسی داشته باشند ،ممکن است که شرایط متفاوتی برای تغییر داشته باشند اما دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌توانند با شرکت در آزمون مربوطه در رشته‌ پزشکی قبول شده‌ و به تحصیل در آن بپردازند.

تغییر رشته در کارشناسی ارشد به روانشناسی 

تغییر رشته به کارشناسی ارشد روانشناسی،یکی از اقداماتی است که علاقمندان می‌خواهند رشته خود را در این مقطع تغییر دهند که بر جذابیت این رشته روانشناسی اضافه میکند و به دلیل نزدیک بودن آن به تجربیات افراد در زندگی از جمله عواملی است که افراد را هدفمند به تحصیل در این گرایش هدایت می‌کند درواقع دانشجویان با داشتن شرایط لازمه تحصیلات خود می‌توانند رشته خود را تغییر دهند.

تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی 

رشته مشاوره و روانشناسی هر دو در یک راستا یعنی رفع و رجوع مشکلات افراد فعالیت می‌کنند، اما خب تفاوت‌هایی هم باهم دارند که در ادامه متوجه می‌شویم روانشناسان با بررسی علمی و تخصصی سعی دارند که اختلالت روحی و روانی بیمار را درمان نمایند.

در اصل فرایند‌های ذهنی و احساسی انسان را ارزیابی می‌کنند که مشاوران عمدتاً در ارتباط با انسان‌ها و روابط اجتماعی آن‌ها فعالیت می‌کنند و به صورت سطحی به مشکلات افراد میپردازند هدف روانشناسان این است که دانش خود را بیشتر کنند و در زمینه‌های مختلفی اقدام به درمان کنند که الگوهای رفتاری و فکری افراد را بررسی و با تحلیل آنها یک نتیجه مثبت برای بیماران ارائه دهند.

اما در آن سمت هدف مشاور به ارائه راهکارهای کاربردی برای حل مشکلات افراد و افزایش کیفیت زندگی آن‌ها است که اغلب آنان به صورت مصاحبه و گفتگو افراد را راهنمایی می‌کنند که البته مشاورین هم ماننده روانشناسان از گرایش‌های مختلفی برخوردار هستند که از معروف ترین آنها مشاوره خانواده، مشاوره مدرسه‌ و مشاوره تحصیلی است.

دانشگاه های دارای رشته روانشناسی جنایی
دانشگاه های دارای رشته روانشناسی جنایی مناسب کسانی است که میخواهند با مجرمین در ارتباط باشند و معما های جنایی را حل کنند

دانشگاه های دارای رشته روانشناسی جنایی 

قبل از معرفی دانشگاه‌های در خصوص این شاخه از روانشناسی می‌خواهیم یک تعریف مختصر درمورد رشته روانشناسی جنایی برای شما توضیح دهیم روانشناسی جنایی به مطالعه افکار و رفتار مجرمان گفته می‌شود و این حوزه از روانشناسی به این سوال اساسی پاسخ می دهد که: چرا مجرمان مرتکب جرم می‌شوند؟درواقع این رشته ارتباط زیادی با رشته رواشناسی پزشک قانونی دارد.

وظیفه اصلی آنها این است که با پرسش پاسخ بتوانند دلایل مرتکب شدن یک مجرم را دریابند همچنین روانشناسان با تحلیل مجرمان تلاش می کنند تا احتمال ارتکاب جرم مجدد از سوی مجرمین را مورد بررسی قرار دهند و دلیل آن را پیدا کنند تا بتوانند به افسران و بازرسان کمک کنند.

فیلم آموزش آمار استنباطی رشته روانشناسی

برای دیدن فیلم کلیک کنید

دانلود کتاب های دانشگاهی رشته روانشناسی 

برای دانلود و دریافت کتاب‌های این رشته در حوزه روانشناسی شما می‌توانید به سایت هایی ماننده فیدیبو یا مراجع آموزشی مرتبط با رشته تحصیلیتان مراجعه کنید همچنین این شرایط وجود دارد که در سایت‌های دیگر با دانلود رایگان کتاب دلخواه خود را به دست بیارید.

yazdani

Hello! I am Victoria Rawson. I am city skyline and landscape photographer. I fell in love with photography when I bought my first digital camera Canon 5d Mark II back in 2011.

مطالب مرتبط

One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا