روانشناسی

درآمد رشته روانشناسی بالینی در ایران

به طور معمول درآمد فارغ التحصیلان این رشته به میزان مهارت و تجربه کاری آنها مربوط می‌شود که یک متخصص روانشناسی بالینی بتواند با حقوق متوسط در ایران مبلغی حدود 6 میلیون تومان در ماه را دریافت کند تا در مدارس و دانشگاه ها مشغول به کار شود و یا با تاسیس مطب به مشاوره و راهنمایی بیماران بپردازد.

امروزه روانشناسان با موضوعات مختلفی در هنگام مشاوره با مراجعه کنندگان خود روبه رو می‌شوند که به روابط و ارتباط بین افراد مرتبط می‌شود که امکان دارد برای آنها سوالات و بحث‌های جدیدی به وجود بیاورد که روانشناسان باید آن را حل نمایند به همین دلیل مکالمات روزمره افراد در این علم مورد اهمیت قرار گرفته است که ما در مقاله دل به دل راه دارد از نظر روانشناسی به آن اشاره کردیم و ارتباط بین افراد و روابط آن هارا توضیح داده‌ایم.

بازار کار روانشناسی بالینی
یک روانشناس بالینی متخصص میتواند انواع بیماری ها و اختلالات روانی را در فرد ارزیابی کند

بازار کار روانشناسی بالینی

درباره روانشناسی بالینی و بازار کار این حرفه که یکی از پر تقاضاترین شغل‌هایی است که مورد توجه داوطلبان و دانشجویان قرار گرفته است و با توجه به همین موضوع دانشجویان این رشته در گروه انسانی به ادامه تحصیل پرداخته‌اند درواقع قبول شدن در این رشته به نسبت رشته‌های دیگر سخت‌تر است.

در حال حاضر بازار کار روانشناسی بالینی مربوط به مطب‌های خصوصی مراکز آموزشی و مشاوره مربوط می‌شود که علاقه مندان می‌توانند برای تاسیس مطب یا فعالیت در مراکز آموزشی با گرفتن مدرک کارشناسی کار خود را آغاز کنند و در بازار کار مشغول به کار شوند.

اما در بازار کار دکترای روانشناسی بالینی این قضیه کمی متفاوت است و علت آن هم این است که شانس تاسیس مطب‌های روانشناسی برای این دسته از دانشجویان به مراتب بالاتر است درواقع بزرگترین نقطه قوت این رشته همین است که بعد از آن میتوانند به عنوان مشاور یا روانشناس به فعالیت بپردازند که شما با گرفتن فوق دکترای روانشناسی بالینی قادر هستید با تخصصی بیشتر و دقیق‌تر به مشاوره و راهنمایی بیماران بپردازید.

ارشد روانشناسی بالینی
با همراه باشید تا در ادامه با رشته و ثبت نام ارشد روانشناسی بالینی بیشتر آشنا بشویم

ارشد روانشناسی بالینی

روانشناسی بالینی یعنی چه همانطور که گفته شد رشته روانشناسی بالینی جزو یکی از رشته‌های محبوبی هست که نظر خیلی از دانشجویان را به خود جلب کرده است دانشجویان این رشته بعد از برداشت واحدهای کارشناسی به فکر ادامه تحصیل و جمع آوری منابع روانشناسی بالینی ارشد هستند تا خود را برای کنکور آماده کنند تا برای گرفتن مدرک ارشد همین رشته اقدام کنند درواقع در روانشناسی بالینی ارشد  میبایست دانشجویان با دروس روانشناسی بالینی ارشد آشنایی کافی داشته باشند در ادامه چندتا از دروس این رشته را برایتان گردآوری کردیم که با درس‌های این رشته بیشتر آشنا شوید.

  • روان شناسی رشد پیشرفته
  • نظریه های شخصیت
  • گروه درمانی
  • خانواده درمانی
  • رفتار درمانی
  • کاربرد روشهای روان درمانی
  • آسیب شناسی پیشرفته
  • تاریخچه سیستمها در روان شناسی
  • فنون مصاحبه تشخیصی
  • نظریه های روان درمانی
  • روان شناسی پزشکی و نوروپسیکولوژی

اینها تنها قسمتی از دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی است که برگفته از بهترین منابع ارشد روانشناسی بالینی جمع‌آوری شده است درواقع با خواندن این دروس شما می‌توانید به مهارت‌های مود نیاز مربوط به بازار کار دست پیدا کنید که در کنکور ارشد روانشناسی بالینی به موفیقت لازم برسید و برای دروس امتحانی کنکور آماده شوید امروزه خیلی از دانشجویان می‌خواهند در رشته روانشناسی بالینی بدون کنکور شرکت کنند.

به همین دلیل تقاضای این تخصص هم نسبتا زیاد است اما عده‌ای دیگری می‌خواهند برای بهره‌مندی از این رشته پرکاربرد و جذاب به ثبت نام کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی بدون کنکور روی بیاورند که همانطور از اسم آن پیداست دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های مختلف بدون آزمون در این رشته مشغول به تحصیل شوند و آینده شغلی خود را بسازند.

همچنین که منابع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده است تا در کنکور به رتبه های بهتری برسند که دانشجویان در دانشگاه علمی کاربردی پذیرش بهتری نسبت به بقیه دانشگاه‌ها داشته باشند به همین منظور در زمان ثبت نام نوع آزمون هم با بقیه دانشگاه‌ها متفاوت است.

رشته روانشناسی برای چه کسانی مناسب است

در تعریف روانشناسی بالینی به تخصصی گفته می‌شود که با اصول و مهارت روان درمانی و روانشناختی همراه است و به درمان ناهنجاری اجتماعی کمک می‌کند در طرح روانشناسی بالینی از روشی پیروی می‌شود که موجب تشخیص و پیشگیری از مشکلاتی که برای یک انسان ممکن است اتفاق بیافتد جلوگیری می‌کند و ریشه‌ی این مشکلاتی که برای افراد نامشخص است را معلوم می‌کند.

ماننده مشکلات عاطفی,مسائل روحی روانی ,افسردگی و اظطراب و سایر مشکلات روحی روانی که نیاز است به درمان بپردازند ثبت نام طرح روانشناسی بالینی و کتابهای روانشناسی بالینی یکی دیگر از گزینه‌هایی است که خیلی از دانشجویان هنگام یادگیری و کسب تجربه به استفاده از آنها می‌پردازند و در حین تحصیل به آنها کمک می‌کند تا در رشته خود موفق‌تر عمل کنند و برای کسب تجربه بیشتر از کتاب‌ها و منابع معتبر آموزشی استفاده می‌کنند.

درواقع یکی از راه‌های افزایش علم دانشجویان خواندن کتاب روانشناسی بالینی می‌باشد تا مسیر کسب دانش آن ها را هموار تر کند. علاوه بر این افرادی که قصد دارند در ادامه تحصیل از روانشناسی به روانپزشکی اقدام نمایند بهتر است قبل از آن با مشاورین درمورد رشته مقصد خود صحبت کنند تا بتوانند شمارا در بهترین مسیر قرار دهند.

انواع روانشناسی بالینی
در این قسمت با انواع گرایش های روانشناسی بالینی آشنا میشویم

انواع روانشناسی بالینی

در این قسمت میخواهیم با شاخه های روانشناسی بالینی آشنا شویم که به طور معمول موقعی که یک فرد به یک روانشناس مراجعه می‌کند و می‌خواهد متوجه شود با چه مشکلاتی سرکار دارد و آنها را با روش‌هایی که مشاوره راهنمایی میکند تا پروسه درمان را آغاز کند که در ادامه با گرایش‌های روانشناسی بالینی بیشتر آشنا می‌شویم و هر کدام را نام‌برده و توضیح میدهیم.

روانشناس سلامت رفتاری

روانشناس در مشاوره با بیماران خود آنها را به سالم زندگی کردن تشویق می‌کند و مشکلات رفتاری ماننده اعتیاد مورد بررسی قرار داده و در رفع و بهبود حال روحی بیمار تلاش می‌کند یعنی وظیفه متخصص فقط مشاوره نیست بلکه با دادن راهکارهای مفید و آموزش‌های لازم به بیمار خود کمک می‌کند تا زندگی بهتری را تجربه نمایند.

به طور مثال مخصوصا اگر این موضوع را بخواهیم درمورد رفتار کودکان بررسی نماییم به میزانی که رفتار و افکار آنان را مورد ارزیابی قرار دهیم درواقع با تعریف کودک در روانشناسی می‌شود رفتار کودکان و بزرگسالان در علم روانشناسی با گسترگی فراوانی که دارد مورد مطالعه قرار داد.

روانشناسی مشاوره

همانطور که از نام عنوان موضوع پیداست یک روانشناس با مشاوره و راهنمایی به بررسی رفتار ذهن و احساسات افراد می‌پردازد که ممکن است مشکلاتی در گذشته برای وی اتفاق افتاده باشد مورد بررسی قرار دهد و با بررسی جزع به جزع تا روند بهبود کامل بیمار وی را راهنمایی کند تا به سلامت روحی و روانی کامل برسد علاوه بر این این دسته از روانشناسی جزو علمی به حساب می‌آید که به مشاوره یا راهنمایی افرادی که قصد ازدواج دارند هم کمک می‌کند که این موضوع باعث شده است که ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی در بین روانشناسان مورد توجه آنان قرار بگیرید.

روانشناسی عصبی

با گرفتن دکترای روانشناسی بالینی بعد از تحصیل در دانشگاه دانشجو ممکن است بتواند در رشته روانشناسی عصبی انتخاب واحد کند و وارد بازار کار بشود درواقع این علم بر روی رفتار و تصمیماتی ذهنی انسان متمرکز است که روانشناس با تعیین میزان آسیب ذهنی و ارزیابی عملکرد رفتار در روزمره تشخیص میدهد که فرد با چه فعالیت‌هایی آشفته می‌شود که با انجام یکسری تکنیک‌ها پروسه درمان بیمار را آغاز کند.

روان درمانی

همانطور که قبلا گفته شد دروس ارشد روانشناسی بالینی نقش موثری در کسب علم و دانش دارد به همین جهت موضوع روانی درمانی در این تخصص پر رنگ‌تر شده است اگر فرد در این رشته مشغول به کار شود می‌تواند یک کلینک تأسیس کند و در آنجا فعالیت کند درواقع روان درمانی به نوعی از روانشناسی بالینی است که با مراجعه و گوش دادن به مشاور آغاز می‌شود و تا بهبود کامل درمان بیمار به پایان میرسد. همچنین دانشجویان قبل از کنکور قادرند ضرایب دروس ارشد روانشناسی بالینی را هم محاسبه کنند.

آینده شغلی روانشناسی بالینی

یک روانشناس بالینی با داشتن دانش و مهارت‌های کلامی و گفتاری می‌تواند آینده شغلی خود را بسازد و بعد از گرفتن مدرک کارشناسی روانشناسی بالینی در دانشگاه می‌تواند به صورت عمومی در مطب‌ها یا مراکز آموزشی مشغول کار شود و یا به صورت خصوصی به مشاوره و راهنمایی بیماران بپردازد.

آینده این شغل هم بسته به محل سکونت و میزان تقاضای این رشته متفاوت است ولی در مجموع می‌توان آینده‌ای روشن برای این علم پیش بینی کرد.با این حال گستردگی این علم به قدری است که امروزه افراد موضوعاتی ماننده تفاوت دختر و پسر از نظر روانشناسی بررسی می‌کنند که از دید روانشناسی به این مسائل بپردازند.

پدر روانشناسی بالینی

جرج الکساندر کلی به پدر علم روانشناسی بالینی معروف است و از روانشناسان مشهور آمریکایی محسوب می‌شود او سال‌ها روی این تخصص کار کرده است و با اصولی که در دنیا و ایران پیاده شده است در حال حاضر برگرفته از روش او است همچنین در اصل این علم با درک رفتار بیمار و شخصیت‌های پنهان به مشکلات وی میپردازد.

ارشد روانشناسی بالینی بدون کنکور پیام نور

رشته روانشناسی بالینی جزو رشته‌هایی است که طرفدارهای خاص خودش را دارد و به همین دلیل سالانه دانشجویانی زیادی در ارشد روانشناسی بالینی بدون کنکور پیام نور ثبت نام میکنند تا با قبولی در این رشته به کسب درآمد برسند و فعالیت شغلی خود را آغاز کنند یکی از سوالاتی که هنگام انتخاب رشته برای خیلی از دانشجویان نامعلوم است این است که ارشد روانشناسی بالینی چند واحد است.

درواقع اینجا می‌خواهیم برنامه درسی و سرفصل‌های این رشته را مشخص کنیم طبق آخرین سر فصل‌های رشته روانشناسی پیام نور تعداد کل واحدها 38 واحد و دروس اجبار 32 واحد است همچنین سمینار 2 واحدی که شامل پایان نامه هم می‌شود 4 واحد حساب می‌شود.

همچنین برای شهریه رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور بستگی به دانشگاه شما و شهری که در آن به تحصیل می‌پردازید متفاوت است لذا توجه داشته باشید که رقم دریافتی دانشگاه‌ها ممکن است کم یا زیاد باشد و میزان دریافتی آنها احتمال دارد در طی سال تحصیلی تغییر کند.

ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد

امروز رشته روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد  متقاضیان خاص خود را دارد دانشجویان با انتخاب این رشته و ثبت نام در دانشگاه دلخواه خود در تلاشند تا مدرک خود را دریافت کنند و بعد وارد بازار بشوند درواقع آنها تا ارشد به تحصیل می‌پردازند و بعد به اهداف خود میرسند که طبیعتا هر فردی بعد از فارغ‌التحصیلی مسیر راه خود را طی میکند.

ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم

همانطور که احتمالا میدانید روانشناسی بالینی وزارت علوم یکی از شاخه‌های رشته روانشناسی است که درواقع داوطلبان میتوانند برای ثبت نام کنکور ارشد 1402 شرکت کنند تا روانشناسی بالینی را به عنوان رشته اصلی انتخاب کنند در اصل متقاضیان ارشد این رشته پس از ثبت نام کنکور کارشناسی دقت کافی را در داشته باشند تا دروس خود براساس رشته خود انتخاب کنند تا به موفقیت های لازم برسند.

اما مرتبط بودن رشته های مجاز برای ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم یکی از ضرورت‌هایی است که رعایت آن منجر به ثبت نام در این رشته می‌شود همچنین برای مشاهده لیست مجاز رشته ارشد روانشناسی می‌توانید به سایت های معتبر دفترچه های ثبت نام کنکور ارشد مراجعه کنید تا از رشته های مجاز با خبر شوید.

تست روانشناسی بالینی

خیلی از افراد برای شناخت شخصیت و رفتار های خود به تست های روانشناسی مراجعه میکنند درواقع شما با شرکت در این تست‌ها خودتان از همه جهات ارزیابی می‌کنید با سوالات و جواب‌هایی در آزمون ثبت میکنید به ارزیابی خودتان می‌رسید این تست‌ها برای کمک به شما طراحی گردید است تا شما به خودشناسی بیشتری دست یابید و از مشکلات و طرحواره‌های اشتباه شخصیتی خود با خبر شوید.

امروزه سایت‌های معتبری زیادی این تست به صورت رایگان در اختیارتان قرار میدهند که می‌توانید راحت خودتان را ارزیابی کنید درواقع تست‌های مختلفی وجود دارد که افراد در موضوعات فردی و ارتباطی می‌توانند خود را ارزیابی کنن ماننده تست روانشناسی بی دی اس ام و تست هایی که مربوط به رنگ ها و ویژگی های شخصیتی افراد مربوط می‌شود.

همچنین در مقالات روانشناسی بالینی که به رنگ ها مرتبط است که شما می‌توانید با مطالعه در مورد تفاوت روانشناسی زرد و علمی اطلاعاتی بیشتر در رابطه با علم روانشناسی رنگ ها به دست بیاورید.

تفاوت روانشناسی بالینی و عمومی
در اینجا با مفهوم تفاوت های شاخه های روانشناسی بیشتر آشنا میشویم

تفاوت روانشناسی بالینی و عمومی

همانطور که میدانید علم روانشناسی از زیر شاخه‌های مختلفی تشکیل شده است که تخصص بالینی و عمومی هم شامل حال رشته‌ها می‌شود که به همین منظور روانشناسان تحقیق در مورد بررسی رفتار ذهنی و فکری انسان را همیشه در الویت قرار میدهند.

به طور کلی تفاوت این دو علم بیشتر در روانشناسی عمومی مورد بررسی قرار گرفته است که درمورد تحلیل توانایی‌ها یک فرد و چرایی رفتار و تجربه انسان در طول زندگی پرداخته می‌شود در مجموع این شاخه از روانشناسی به تحلیل و توصیف رفتارهای یک انسان تمرکز دارد.

در نتیجه روانشناسی عمومی تاکید بیشتری بر تئوری‌ها، مفاهیم عمومی ,شخصیتی ,ذهنی و تجربی دارند.اما در روانشناسی بالینی این قضیه کمی متفاوت است علت آن هم این است که روانشناس به صورت مستقیم به مشکلات افراد میپردازد و با تحلیل و تشخیص اختلالات روانی به درمان و حل مشکلات انسان بررسی می‌کند تا بیمار با این مسائل با کمک روانشناس با مشکلات مقابله کند و با استفاده دانش و تجربه‌کاری روند بهبود را هرچه سریع تر انجام دهد.

به طور مثال موضوع ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی جزو بحث و گفگتو هایی است که امروزه روانشناسان بسیاری مشغول مشاوره به این دسته افراد هستند که آن ها را در تصمیمات مهم زندگیشان کمک می‌کند.

بازار کار روانشناسی عمومی بهتره یا بالینی

با توجه به انتخاب گرایش‌های مختلف روانشناسی بازار کار این رشته مربوط به فعالیت در کلینک‌ها و مراکز درمانی بستگی به خود شخص و میزان مهارتی که در گفتگو و بررسی وضعیت بیماران دارد متفاوت است درواقع بهتر است قبل از انتخاب رشته شما بازار کار هردو گرایش را بررسی نمایید البته که ممکن است یک گرایش تقاضای بیشتری به نسبت گرایش‌های دیگر داشته باشد پس تا حدی مهم است که شما در رشته رواشناسی چه نوع گرایش برای تحصیل انتخاب نمایید.

اما همواره باید توجه داشت که از آنجا که این رشته همواره در جامعه و بازار کار پرتقاضا بوده پس آنچنان فرقی نمی‌کند که شما کدام یک از این گرایش‌ها را انتخاب می‌کنید یعنی در روانشناسی عمومی و در روانشناسی بالینی این شرایط فراهم شده است که شما بتوانید با تسلط کامل بر این علم وارد بازار کار شوید همچنین خوب است که بدانید میزان حقوق روانشناس در بیمارستان و مراکز درمانی و حتی کلینک ها متغییر است البته که تحصیلات شما و مهارت شما می‌تواند نقش بسزایی در افزایش درآمد شما داشته باشد.

حقوق طرح روانشناسی بالینی

همانطور قبلا هم گفته شد به علت گسترده بودن این رشته و تقاضای نسبتا بالا برای دانشجویان و داوطلبان نمی‌توان به صورت دقیق رقم خاصی برای حقوق این افراد مشخص کرد اما به طور میانگین مبلغ حقوق آنان از 8 میلیون تومان در ماه شروع می‌شود و تا 15 میلیون تومان می‌تواند ادامه داشته باشد البته توجه داشته باشید که میزان مهارت و تجربه این افراد می‌تواند اعداد و ارقام این مبالغ را جا‌به‌جا کند.

دانشگاه های دارای رشته روانشناسی بالینی

این قسمت دانشگاه هایی رو معرفی می‌کنیم که رشته روانشناسی بالینی در آنجا تدریس داده می‌ شود که در آن دانشجویان آشنایی کامل را با دروس رشته روانشناسی بالینی در این دانشگاه ها یاد می‌گیرند که در لیست زیر قابل مشاهده است.

  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه خوارزمی
  • دانشگاه شاهد
  • دانشگاه علامه
  • دانشگاه الزهرا

دانشگاه های وزارت بهداشت روانشناسی بالینی

اگر شماهم می‌خواهید در دانشگاه مورد نظرتان قبول شوید حتما قبل از آن میبایست تحقیقات لازم را در خصوص دانشگاهی که می‌خواهید ثبت نام کنید داشته باشید و اطلاعات لازم را در مورد چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت کسب کرده باشید که از شهر هایی این رشته در آن تدریس می‌شود تا آگاهی لازم را کسب کرده باشید.

در ادامه شهرهایی را برایتان نام میبریم که این علم در آن مناطق تدریس داده می‌شود ماننده تهران زاهدان, زنجان,کاشان,کرمانشاه و مشهد که عملکرد همه‌ی این دانشگاه به یک شکل هستند فقط ممکن اساتیدی که در هر دانشگاه مشغول فعالیت هستند باهم تفاوت داشته باشند.

همچنین که در تهران از امکانات بیشتری دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌ها برخوردار شوند به عنوان مثال دانشگاه های پیام نور دارای رشته روانشناسی بالینی هم از این موضوع جدا نیستن به هر حال هر دانشجو بسته به شرایط‌های مختلف می‌تواند به ادامه تحصیل بپردازد.

دانلود رایگان کتاب های روانشناسی بالینی pdf 

برای دانلود روانشناسی بالینی فیرس pdf   می‌توانید به سایت‌هایی دانلود کتاب مراجعه کنید و یا با سفارش آنلاین و خرید کتاب به صورت حضوری کتاب مورد علاقه خود را تهیه کنید که سایر کتاب‌های روانشناسی را هم درمورد همین علم مطالعه کنید روانشناسی بالینی فیرس که یکی از معروف‌ترینشان همین کتاب روانشناسی بالینی فیرس که راجبش توضیح دادیم است همچنین افرادی که علاقمند هستند میتوانند از کتاب های رشته روانشناسی اطلاعات بیشتری در مورد این رشته کسب نمایند.

رتبه قبولی روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد 

لازم به ذکر است پذیرش داوطلبان در دانشگاه آزاد براساس آمار رتبه کشوری محاسبه می‌شود درادامه با رتبه دروس قبولی لازم برای رشته روانشناسی آشنا می‌شویم به طور میانگین درصد قبولی رتبه کشوری 25942 است و تراز قبولی 7486 در لیست قبولی این رشته شامل می‌شود.

این نکته را هم فراموش نکنید رتبه قبولی در دروس‌های روانشناسی متفاوت است و نیاز است تا با کسب اطلاعات بیشتر به رتبه‌های اعلامی از سوی دانشگاه فعلی تان رجوع کنید یا با عضویت در کانال روانشناسی بالینی تلگرام بتوانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی به انگلیسی 

به اصطلاح معنی لغوی این کلمه به انگلیسی می‌شود clinical psychology که این کلمه در شاخه خود مترادف و هم معنی لاتین زیادی دارد که با استفاده از دیکشنری‌ها معتبر می‌توانید از معانی انگلیسی آنها یا به فارسی با خبر شوید.

موضوع پایان نامه روانشناسی بالینی 

این موضوعاتی که در ادامه خدمتتان گفته می‌شود می‌تواند از جمله موضوعاتی باشد که بهترین پتانسیل را در پایانه‌نامه خود پیاده کنید.

  1. شناخت درمان افسردگی
  2. اسکیزوفرنی چیست
  3. اختلالات اجتماعی
  4. ذهن خودآگاه یا ناخوداگاه
  5. خطرات افسردگی
  6. اختلالات دو قطبی شدن
  7. مهارت مقابله با مشکلات
  8. روانشناسی بالینی کودکان
  9. انگیزیشی و مثبت گرا بودن
  10. هوش شخصیتی و اجتماعی
  11. مهارت مقابله با استرس
  12. بررسی عزت نفس یا اعتماد به نفس کودکان و بزرگسالان
  13. کنترل خشم در نوجوانان
  14. رفتار های پرخطر و اشباه افراد
  15. بررسی سبک زندگی افراد مختلف
منابع کنکور دکتری روانشناسی بالینی 
منابع کنکور دکتری روانشناسی بالینی برگرفته از منابعی است که افرادی خواهان این هستند دانش و اطلاعات کافی را کسب کنن و درمورد کنکنور دانش کافی را به دست بیاورند

منابع کنکور دکتری روانشناسی بالینی 

بهترین منابع کنکور دکتری روانشناسی بالینی چیست؟ در همان ابتدا بهتر است مطالعاتی درمورد کنکور دکتری روانشناسی، تعیین کنیم که در وقت و هزینه خودصرفه جویی کنیم تا از چه مسیری اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنیم.

اگر منابع درست و مطمئنی را برای مطالعات خود انتخاب کنیم، در میانه‌های مسیر مطالعاتی دچار تردید نخواهیم شد و با اطمینان کامل در خواندن دروس خود موفق‌تر عمل می‌کنیم بنابراین منطقی است کمی وقت بگذاریم و با اطلاعات کامل‌تر و منابع درست و معتبر را انتخاب کنیم درواقع امسال منابع دکتری روانشناسی بالینی و منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی ۱۴۰۲ مثل سال‌های گذشته جزوی از منابع معتبری است که می‌توانیم نهایت بهره کافی را از کنکور دکتری کسب نماییم.

روانشناسی بالینی خوب در تهران 

به طور کلی یک روانشناسی که آموزش و تجربه های فراوانی را کسب کرده است می‌تواند به عنوان یک روانشناس خوب معرفی شود که مهارت‌های لازم را به دست بیاورد که این مهارت‌ها شامل تشخیص و درمان بیماری‌های روانی و اختلالات ذهنی,رفتاری,عاطفی و افسردگی و غیره است.

روانشناسی بالینی دانشگاه تهران 

در دانشگاه تهران این زمینه تخصصی دوره‌های مختلفی ارائه می‌دهد که این دوره‌ها به دانشجویان اجازه می‌دهد تا مهارت‌ها و دانش لازم برای ارزیابی، تشخیص و درمان مشکلات روانی را به دست آورند.

توصیه می‌شود دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر به خود وبسایت دانشگاه تهران مراجعه کنند تا اطلاعات بیشتری درمورد منابع دروس و رشته مورد نظرشان اطلاعات لازم را کسب نمایند.

روانشناسی بالینی کرامر 

بسیاری از افرادی که رشته اصلی آن ها درمورد روان شناسی نیست و میخواهند در مورد روان شناسی بالینی اطلاعات بیشتر کسب نمایند و به این نوع از کتاب‌ها رجوع می‌کنند، درواقع همه می‌توانند در این کتاب از مباحث آن استفاده لازم را ببرند، همچنین کتاب های اختصاصی دانشجویان در مقاطع تکمیلی در دوران تحصیلی به آنها در این رشته کمک کرده است.

معنی بالینی در روانشناسی 

این کلمه به معنی انجام تشخیص و درمان مشکلات و اختلالات روانی است به طور کلی مفهوم این واژه به فعالیت‌ها و رویکرد های ذهنی و رفتاری افراد مختلف گفته می‌شود که با تمرکز بر روی مشکلات فردی نیاز های افراد را بررسی میکند.

منابع آزمون ارشد روانشناسی بالینی 

مهم ترین قدم برای کسب موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد، شناخت و تهیه منابع مرتبط با رشته مورد تقاضا است تا با مطالعه آن ها بتوانید بهترین نتیجه را در آزمون کسب نمایند و با دریافت منابع‌های لازم بتوانند در کنکور موفق‌تر عمل کنند همچنین برای دریافت منابع ارشد روانشناسی بالینی ۱۴۰۲  میتوانید به سایت‌های آزمون‌های مربوط به رشته روانشناسی مراجعه کنید.

منابع ارشد روانشناسی بالینی مدرسان شریف 

مدرسان شریف برای داوطلبانی که محدودیت زمانی دارند و به هر دلیلی نمی توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند، منابعی مشخص کرده است که به دانشجویان کمک می‌کند تا داوطلبان بتوانند در سراسر کشور از این منابع‌های آموزشی استفاده های لازم را ببرند.

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزرات بهداشت

منابع ارشد وزارت بهداشت روانشناسی بالینی این منابع با توجه به حجم و تعداد زیاد معرفی شده است، و جزو مهم‌ترین منابع مطالعاتی برای مسیر قبولی در منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت است.

از این جهت اگر منابع درستی واسه تحصیل انتخاب نکنیم ممکن است نتیجه دلخواه را کسب نکنید، پس حتما وقت بگذارید تا با توضیحات کامل بتوانید به رتبه برتر در رشته تحصیلیتان برسید همچنین در منابع دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت می‌توانید از روش آموزشی استفاده کنید تا نهایت استفاده را از این منابع ببرید یا از کانال برنامه ریزی برای کنکور ارشد روانشناسی بالینی کمک بگیریم.

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم 

مطالعه منابع و دروسی که در کنکور تاثیری ندارند تنها تلف کردن زمان خواهد بود درواقع زمان یکی از مهم ترین شاخص‌های دانشجویان کنکوری است که بهتر است دانشجویان از بهترین منابع کنکوری استفاده کنند و حرفه‌ای‌تر در بازار کار به فعالیت بپردازند.

همچنین با منابعی که معرفی می‌شود بتوانند رتبه‌های برتری را به دست بیاورند درواقع شما با خواندن منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم این امکان برای شما فراهم می‌شود تا در کنکور و آزمون ها حرفه ای‌تر عمل کنید.

با مشاهده نمونه کارنامه ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد یا دانشگاه‌های دیگر بتوانید میانگین درصد داوطلبین یا نمرات آنان را مشاهده نمایید.

منابع دکتری روانشناسی بالینی وزرات بهداشت

در وزارت بهداشت در کل موارد امتحانی را معرفی می‌کند اما انتخاب منابعی که همه‌ دروس آزمون را برعهده‌ بگیرید بر انتخاب داوطلبان است. در واقع بهترین را برای منابع، با مشورت با قبولی‌های کنکور سال گذشته امکان پذیر است با این وجود باید به سوالاتی که برای آزمون طراحی می‌شود میبایست توجه کرد و با بهره گیری از منابع معتبر که بتوانیم ضرایب دروس محاسبه کرده تا رتبه مورد نیاز را در کنکور به دست بیاوریم.

منابع روانشناسی بالینی 
منابع روانشناسی بالینی در واقع مارا با اصول روانشناسی و کلیات آن آشنا میکند

منابع روانشناسی بالینی 

برای قبولی در کنکور روانشناسی بررسی منابع مناسب و مفید و نحوه آشنایی با مطالعه آن ها می‌شود ضریب موفقیت خود را در آزمون کنکور بالاتر ببریم همچنین بر اساس هر یک از گرایش های موجود در هر مجموعه، انواع منابع درسی خود را جمع آوری کنیم.

دانشجویان باید توجه کنند که برای انتخاب منابع درست می بایست ضرایب این دروس را محاسبه کرد و سپس براساس اهمیت و تاثیر هر یک از آن ها اقدام به خرید کتاب‌های آموزشی کنند خیلی از دانشجویان با گرفتن فوق لیسانس روانشناسی بالینی برای ادامه تحصیل به دنبال منابع بیشتر آموزشی هستند تا در دانشگاه‌ها برای گرفتن مدارک بالاتر تلاش کننده و در خواندن دروس و آزمون عملکرد بهتری داشته باشند.

آخرین رتبه قبولی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت 

بهره گیری از منابع روانشناسی بالینی وزارت بهداشت می‌تواند به ما کمک کند که در ابتدا سال تحصیلی دانشگاه از دروس و آموزش‌های این رشته با خبر شوید تا در قبولی به شما کمک کند به همین منظور برای قبولی در این رشته میبایست شما رتبه به میزان 11 الی 980 را کسب کنید به علت متغیر بودن اعداد این رشته پیشنهاد می‌شود به منابع آموزشی خود دانشگاه فعلی تان مراجعه نمایید تا اطلاعات دقیق‌تری را کسب نمایید.

قانون جدید ارشد روانشناسی بالینی 

شورای تحول و ارتقای علوم انسانی تصویب کرد که پذیرش دانشجو برای مقطع ارشد رشته روانشناسی بالینی، فقط از بین فارغ‌التحصیلان رشته روانشناسی انتخاب می‌شود.درواقع طبق این گزارش برنامه درسی روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسیده است.

قیمت پکیج ارشد روانشناسی بالینی مدرسان شریف 

برای خرید این بسته نیاز است که ابتدا شما گرایش روانشناسی خود مشخص کرد و بعد براساس رشته گرایش خود بسته آموزشی دلخواه خود را خریداری نمایید به همین منظور در هر گرایش میزان قیمت این پکیج‌ها متفاوت است و قیمت‌های تقریبی این بسته ها از 4500000 شروع می‌شود و تا 5500000 متغییر است.

البته توجه داشته باشید که سایت‌هایی که اقدام به فروش این بسته ها می‌کنند ممکن قیمت‌هایی متفاوتی را برای شما بگذارند.همچنین شما می‌توانید اقدام به خرید کتاب دست دوم مدرسان شریف ارشد روانشناسی بالینی کنید درواقع این امکان وجود دارد که به صورت حضوری یا آنلاین این دسته از کتاب هارا تهیه نمایید.

لیسانس روانشناسی بالینی 

لیسانس روانشناسی بالینی یکی از مقاطع تحصیلی پرطرفدار در زمینه روانشناسی است که به دانشجوها این را امکان می‌دهد که مهارت‌های عملی و نظری مربوط به تشخیص و درمان مشکلات روانی افراد را کسب کنند. این برنامه تحصیلی در دانشگاه‌ ارائه می‌شود و دانشجویان مهارت‌هایی ماننده ارتباط موثر با افراد را حرفه ای تر یاد میگیرند.

آنها با درک مشکلات بیماران میبایست راهکارهایی برای افراد ارائه دهند تا با شیوه‌هایی خاص به درمان آنها بپردازند از آنجا که این مقطع تحصیلی هم جزوی از شاخه‌های تحصیلی مهم است دانشجویان باید با فرا گیری کامل دروس بتوانند در مقاطع بعدی این رشته را ادامه بدهند.

مجله روانشناسی بالینی 

مجله ها ماننده کتاب‌ها و دیگر موارد منابع آموزشی روانشناسی دارای اطلاعات مفیدی برای مخاطبین خود هستند که افراد با خواندن آنها می‌توانند در رشته خود از این منابع بهرمند شوند همچنین دانشجویان با یادگیری اصول این علم از این مجلات میتوانند در حین تحصیل اطلاعات خود را بیشتر کنند و در آزمون‌ها و کنفرانس‌ها موفق‌تر عمل کنند.

کتاب روانشناسی بالینی فیرس pdf 

کتاب روانشناسی بالینی فیرس دیجی کالا به کتابی گفته می‌شود که درمورد روانشناسی بالینی و تاریخچه و نحوه درمان بیماران و علم آن را توضیح میدهد همانطور که می‌دانید این کتاب را می‌شود از فروشگاه معتبر آنلاین و حضوری خریداری کرد در اصل این کتاب تاثیر روندهای فعلی را بر روان شناسی بالینی تشریح می کند.

درآمد روانشناسی بالینی نی نی سایت

میزان درآمد شما با در نظر گرفتن شرایط خوب ماننده محل سکونت و محل مطب و کلینک شما می‌تواند تا 10 الی 15 تومان هم در درآمد شما تاثیر گذار باشد البته میزان تحصیلات شما هم در این ارقام دخیل هست در واقع میزان مدرک و تخصص شما هم می‌تواند درآمد شما را تغییر دهد.

البته شرایطی هم فراهم شده است که افراد بتوانند با خدماتی ماننده مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان بدون پرداخت هزینه به مشاوره بپردازند.

آخرین رتبه قبولی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

در جدول زیر برای مقداری از رتبه‌های قبولی را برایتان مشخص کردیم که تعیین می‌کند که باید به چه رتبه‌ای برسید تا در دانشگاه‌های زیر قبول شوید.

رتبه قبولیمحل قبولی
13روانشناسی بالینی – دانشگاه شهید بهشتی – تهران – روزانه
47روانشناسی بالینی – دانشگاه خوارزمی (محل تحصیل کرج) – روزانه
60روانشناسی بالینی – دانشگاه اصفهان – روزانه
81روانشناسی بالینی کودک و نوجوان – دانشگاه اصفهان – روزانه
جدول رتبه قبولی دانشگاه های مختلف

درآمد مطب روانشناسی

تقریبا حقوق یک روانشناس بالینی برطبق مدرک,مهارت و جایگاه شغلی او سنجید می‌شود که میزان آن بسته به خود شخص متغییر است به طور مثال روانشناس بالینی که دارای سابقه کار است و تسط کافی در درمان داشته باشد می‌تواند تا حدود بین 10 تا 15 میلیون تومان درآمد داشته باشد البته این مقدار حدودی بوده اما با این حال با افزایش تجربه و داشتن مهارت‌های علمی این رقم به طور معمول تغییر خواهد کرد.

همچنین حداقل حقوق ماهیانه برای یک روانشناس بالینی به ۷ میلیون تومان می‌رسد که همانطور اشاره کردیم در صورت داشتن مدرک دکترا و معروف بودن روانشناس این مبلغ بالاتر هم خواهد رفت.

بازار کار روانشناسی بالینی و عمومی
بازار کار روانشناسی بالینی و عمومی بستگی به مدرک تحصیلی شما و میزان تجربه و مهارت دارد که بتوانید در بازار کار دستاور های بسیاری کسب نمایید.

بازار کار روانشناسی بالینی و عمومی

بازار کار روانشناسی بالینی و عمومی وابسته به شهر و محله ای که در آن زندگی می‌کنید مرتبط است درواقع شرایط تحصیلی شما می‌تواند در روند استخدام شما تاثیر گذار باشد اما در کل، روانشناسان بالینی و عمومی در بسیاری از جوامع و در مکان‌های مختلف می‌تواند فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست بیاورند که با داشتن مدرکی بالاتر و تجربه بیشتر بتوانند این شانس را افزایش دهند که زودتر وارد بازار کار شوند تا در آن منطقه زودتر به درآمد دلخواه خود برسند.

همچنین که به دلیل داشتن شباهت‌هایی که این رشته با یکدیگر دارند این امکان وجود دارد که افراد با یادگیری اصولی دروس خود در طی تحصیلات بتوانند بعد از آن برای خود مطب بزنند یا در جایی استخدام و مشغول به کار شوند.

برای مطالعه در خصوص کسب کارهای اینترنتی ما در مقاله روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و فروش به این موضوع اشاره کردیم و توضیح دادیم که رنگ‌ها چه قابلیتی در تبلیغات و خدماتی که ارائه می‌دهید دارد.

yazdani

Hello! I am Victoria Rawson. I am city skyline and landscape photographer. I fell in love with photography when I bought my first digital camera Canon 5d Mark II back in 2011.

مطالب مرتبط

One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا