روانشناسی

تست روانشناسی جالب و کوتاه

تست‌های روانشناسی برای این هدف ساخته می‌شوند که مخاطبین خود را ارزیابی کنند که در تشخیص رفتار و شخصیت خود و همچنین افکارشان از الگوهای مختلف در روزمره خود باخبر شوند در این مقاله ما با بیشتر تست‌هایی که در علم روانشناسی استفاده می‌شود آشنا می‌شویم که در روانشناسی تست مشخص می‌کند که نتایج را برا اساس جواب هایمان بررسی کند و درواقع این سوالات تست روانشناسی است که معلوم می‌شود که ما چطور به این سوالات پاسخ دهیم.

در اصل این تست ها ما را در موضوع دل به دل راه دارد از نظر روانشناسی به ما کمک می‌کند که رفتار و شخصیت افراد را بهتر درک نماییم و با توجه به خواسته آنان به ارتباط با افراد بپردازیم.

تست روانشناسی شخصیت

تقریبا تمامی تست های روانشناسی شخصیت جوابشان و نتایج آن ممکن است بر پایه احتمالات باشد که در خصوص تست‌های شخصیتی شامل همین موضوع می‌شود.

تست‌های روانشناختی بر اساس الگوهای روانشناسی مشخص شده است و ویژگی‌های مختلف شخصیت افراد را می سنجد و به تجزیه و تحلیل میپردازد که افراد متوجه می‌شوند آنها از چه شخصیتی تشکیل شده‌اند به عنوان مثال رفتارهایی ماننده خوش رویی , ترس , رهبری و غیره هستند که عوامل مختلفی را در بر می‌گیرد و شاخص‌هایی که به احساسات در همه افراد بر شخصیت‌شان در بر میگیرد را شامل می‌شود.

ماننده غم, اندوه , خوشحالی , هیجان درواقع فاکتورهای مختلفی وجود دارد که بر رفتار و گفتمان تاثیر گذار است و معمولا در اغلب این سوالات روانشناسی با جواب گوناگونی همراه است که شخصیت مارا بررسی میکند که این موضوع در تست روانشناسی شخصیت با جواب هم کاملا گویا هست.

 تست روانشناسی استعداد
تست روانشناسی استعداد در تشخیص استعداد یابی به افراد کمک میکند تا در شخصیت و رفتار کاربران در این تست بسنجد

تست روانشناسی استعداد

استعداد چیست و افرادی که دارای استعداد هستند چه ویژگی‌هایی دارند کشف یک استعداد در افراد یک چالشی است که باید با آن روبه رو شوند درواقع این علم بیانگر این است که استعداد یک توانایی است که فرد را به موفقیت میرساند استعدادها الگوهای تکرار شونده‌ای هستند که در ذهن , افکار و احساس ما تکرار می‌شوند به عبارت دیگر به صورت طبیعی در وجود ما هستند و این بیانگر این است که خیلی از افراد در استعدادی که دارند می‌توانند زود به موفیقت برسند و حتی می‌توانند در تست روانشناسی استعدادیابی شرکت کنند و بعد از انجام مراحل سنجش استعدادشان بتوانند فعالیت مورد علاقه خود را شروع نمایند.

کتاب تست ارشد روانشناسی مدرسان شریف

در عصر حاضر که هر روز در حال جمع آوری و پردازش اطلاعات جدید هستیم کتاب‌ها و منابعی ماننده سایت‌ها و کانال های مختلف که مطالب آموزشی‌های زیادی منتشر می‌کنند و مخاطبین سریع به اطلاعات مورد نیاز خود میرساند کمک بسیاری در افزایش اطلاعات ما داشته است که به همین منظور یکی از منابع آموزشی معتبر ماننده بانک تست روانشناسی رشد مدرسان شریف و کتاب های تست ارشد روانشناسی مدرسان شریف است که به دانشجویان و افراد علاقمند اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار میدهد.

انواع تست روانشناسی
معرفی انواع تست روانشناسی برای شما تا با انواع آن آشنا شوید با بهره گیری از این تست ها میتوانید لایف استایل خود را ارزیابی کنید

انواع تست روانشناسی

تست‌های روانشناسی زیادی هستند که به ما کمک می‌کند که از رفتار و افکار خود بیشتر آگاه شویم که این تست‌ها هر روز در حال آبدیت شدن و به سمت بهتر شدن میروند درواقع در هر زمانی در هرکدام از آن تست‌ها شاهد تغییراتی اندک هستیم که با بروزرسانی و عیب ایرادات این تست‌ها برطرف میگردد و همچنین با افزوده شدن تست‌های جدید و کاربردی‌تر در نشان دادن نتایج هرچی بهتر به ما کمک می‌کند که آزمون تست روانشناسی برای افراد جذاب‌تر می‌کند.

در ادامه با معروفترین تست‌هایی که در حال حاضر به شهرت جهانی رسیده‌اند آشنا می‌شویم که در اینجا با انواع تست های روانشناسی که کاربرد هر کدام از آنها به چه شکلی است و از چه شیوه‌هایی روانشناسی پیروی می‌کند آشنا می‌شویم همچنین تست‌هایی هم وجود دارند که همراه با پاسخ هستند که این دسته از تست ها هم مخاطبین خاص خود را در برمی‌گیرد.

تست MBTI:

تست روانشناسی MBTI یکی از معروف‌ترین تست های شخصیت‌شناسی می باشد که امروزه مورد استفاده خیلی از افراد قرار می‌گیرد درواقع کارایی این تست به تشخیص رفتار فکری افراد می‌پردازد ماننده بررسی تیپ‌های شخصیتی و برونگرایی,درون‌گرایی،احساسی بودن یا منطقی بودن که کمک به تشخیص علایق افراد و غیره را کاربرد دارد.

جزع به جزع این تست متشکل از پرسشنامه‌ای است که با سوال هایی طراحی شده که بتواند از کاربر خود اطلاعات شخصیتی و تست روانشناسی رفتاری وی را استخراج کند درواقع هدف همین است و در آخر مخاطب خود بتواند با نتیجه آزمون از نکات مثبت و منفی که در طول زندگی تجربه کرده است با خبر شود.

تست EQ:

تست EQ مخفف کلمه‌ای است که معادل لاتین آن emotional quotient می‌باشد و به معنی هوش عاطفی یا هوش هیجانی گفته می‌شود هوش‌هیجانی به رفتاری غیر شناختی اشاره می‌کند و عواملی عاطفی و اجتماعی را بررسی میکند.

درواقع این نوع از تست‌ها از چهار جنبه اصلی تشکیل شده است که مواردی ماننده خودآگاهی، خودگردانی، آگاهی اجتماعی و مهارت‌های اجتماعی را شامل می‌شود دراصل ذهن افراد در شرایطی که احساسات بر او غلبه کرده است سنجیده می‌شود و مهم است که در اینجور مواقع افراد چه واکنش‌هایی از خود نشان دهند تا در صورت نیاز از مشاورین کمک بگیرن.

تست نئو :

تست روانشناسی نئو یا تست روانشناسی neo یکی از تست‌هایی است که در حوزه شخصیت شناسی در علم روانشناسی یاد شده است که مخاطبین خاص را خود را دارد که تعداد آنان هم کم نیست در بسیاری از زمینه‌هایی ماننده ازدواج ، استخدام و پیدا کردن شغل و بررسی سلامت روانی از نظر اختلالات فکری کاربرد دارد و افراد با شرکت در این تست و با گفتن پاسخ‌های درست می‌توانند در شرایط بهتری از مواردی که نام برده قرار گیرند و به آنها در زمینه‌های مختلف کمک کند.

تست اضطراب سنجی :

این تست همانطور که از اسم آن هم پیداست در حوزه خودشناسی می‌تواند به افراد کمک کند که فرد در شرایطی که در آن قرار گرفته است به درک بهتری از احساساتش در موقعیت‌های تنش زا و استرسی شرایط را بررسی کند تا چگونه این استرس ها را کنترل نماید و بتواند از آن خارج شود.

تست MMPI :

تست روانشناسی mmpi چیست این سوال خیلی از افرادی است که علاقه‌مند هستند از حال درونیات خود با خبر شوند تست MMPI یکی از معروف‌ترین تست های روانشناسی است که امروزه مورد استفاده خیلی از افراد قرار می‌گیرد که برای شخصیت شناسی و شناخت بر روی نیمکره‌های مغز که یکی از قابلیت‌های ذهن است شناخته می‌شود تمرکز دارد.

به طور کلی این تست شخصیت انسان را بررسی می‌کند و افراد با پاسخ دادن به پرسش های 4 گزینه‌ای می‌توانند با واقعیت‌هایی ناشناخته از شخصیت‌خودشان مواجه شوند درواقع تست روانشناسی ام ام پی آی مخصوص افرادی است که از اختلالات روانی یا بیماری های روانی رنج میبرند کاربرد دارد که غالبا روانشناسان از این تست‌ها برای بیماران خود استفاده می‌کنند و خیلی از افراد در قالب تست روانشناسی mmpi رایگان آن را ارائه میدهند همچنین این تست به دلیل محبوبیت نوع 2 آن هم ساخته شده است که به اسم تست روانشناسی mmpi 2 شناخته می‌شود.

تست آنلاین روانشناسی

همانطور که متوجه شدیم با تست روانشناسی آنلاین می‌توانید خودتان را بهتر بشناسید و از نقاط ضعفتان با خبر شوید و همچنین توانایی‌های خود را پیدا کنید تست‌های آنلاین هم جزوی از شاخه های محبوب هستند که افراد با شرکت در این نوع تست از ویژگی‌های شخصیت خود با خبر میشن تا بتوانند رفتار و شخیصت خود را یا اصلاح یا تقویت کنند.

البته بستگی به مفنی بودن و مثبت بودن رفتار و الگوی ذهنی تاثیرات آن مشخص می‌گردد در ادامه سایتی برای شما تهیه کرده‌ایم که تست‌های معتبری در رابطه با این موضوع گذاشته است که کاملا رایگان است این تست روانشناسی آنلاین رایگان برای شما کاربران عزیز جمع آوری و درج شده است:لینک سایت

تست روانشناسی disc

اسرار منحصر به فرد و نحوه ارتباطی خود را با تست DISC جستجو کنید. با انجام این تست خود را ارزیابی کنید و رشد فردی خود را بسنجید و به اهداف شغلی خود نزدیک‌تر شوید دقیقا منظورمان این است که در پیشرفت تیمی سریع‌تر عمل کنید تا در ادامه به شکل حرفه‌ای مشکلات خود را حل کنید تا بتوانید مهارت های خود را گسترش دهید و بر استرس خود غلبه کنید.

همه این مهارت‌ها ویژگی‌هایی هستند که در این تست با آن برخورد می‌کنید و اولین قدم برای انجام تمامی این موارد در آزمون تست دیسک آمده است در نتیجه این علم با دانشی فراوان ما در رسیدن به اهدافی ماننده شناختن محیط کاری مورد علاقه خود و انتخاب شغلی که با روحیات ما بهتر سازگار باشد ساخته شده است تا همواره بتوانیم تصمیمات بهتری اتخاذ نماییم و انتخاب شغل بهتر عمل کنیم همچنین شما می‌توانید از تست روانشناسی شغل در رابطه با این موضوع استفاده کنید.

تست روانشناسی ازدواج 
تست روانشناسی ازدواج برگرفته از بررسی شرایط رابطه و ازدواج را در پی دارد و نشان دهنده این است که فرد آمادگی لازم برای ازدواج دارد یا خیر

تست روانشناسی ازدواج 

مجرد هستید یا متاهل؟ آیا می‌خواهید ازدواج کنید یا در دوران مجردی بمانید یا شاید هم می‌خواهید از روانشناسان در مورد در این موضوع کمک بگیرید ولی راه‌های آسان تری هم هست که مارا راهنمایی می‌کند که بهتر تصمیم بگیریم همیشه تست‌هایی هستند که مارا در اکثر کار هایی که می‌خواهیم انجام بدیم راهنمایی کنند ماننده تست شخصیت شناسی, ازدواج از جمله مواردی است که امروزه کاربردهای زیادی دارند.شما با انجام تست‌های مختلف ازدواج از میزان همسانی خود و طرف مقابلتان آگاه می شوید.

درواقع ازدواج می‌تواند یک چالش برای شما باشد که نیاز است توانمندی و مهارتهای لازم را در برابر آن داشته باشید

اما قبل از آن بهتر است بدانید که صرفا با انجام تست های روانشناسی ازدواج،شما نمی‌توانید یک ازدواج بی دردسر را تجربه کنید. پس شما نیاز دارید که حتما با مشاورین ازدواج هم گفتگویی داشته باشید تا با شریک آینده‌تان بهترین ازدواج و روابط را تجربه کنید.

همچنین می‌توانید از تست روانشناسی ازدواج آنلاین هم استفاده کنید تا در صورتی که بخواهید این کار را در هرجا خواستید انجام دهید تا به نتایج مورد نظر برسید.

ما برای مطالعه شما در مقاله تفاوت دختر و پسر از نظر روانشناسی راجب این موضوع توضیح دادیم که در چه معیار هایی این موضوع در ازدواج مرتبط است.

تست روانشناسی استخدام 

شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ قبل استخدام نیرو یک تستی برای افراد تهیه می‌کنند که آنها را ارزیابی کنند تا در روند جذب نیرو طی مراحل مختلف یک تیم خوب و با نظم ترتیب تشکیل دهنده به همین منظور افرادی که برای استخدام درخواست میدهند باید آمادگی های لازم را با برخود با این تست داشته باشند که سربلند این آزمون ها را قبول شوند.

در اصل با استخدام افرادی که دارای مهارت‌ها و توانایی‌های لازم در انجام کارهای مختلف قادر باشند کارهایی که آن شرکت از آنها می‌خواهد را انجام دهند تا مورد توجه خیلی از سازمان‌ها و شرکت‌ها برای جذب گروه منابع انسانی قرار بگیرند.

طبق مطالعاتی که انجام شده افرادی در این تست‌ها تایید می‌شوند که از ابزارهای روان‌سنجی در گرفتن تصمیمات آگاهانه در حین استخدام اطلاعات کافی داشته‌اند که حتی این موضوع به کارفرمایان کمک کرده تا آنها نیروهای بهتری را استخدام نمایند.

تست روانشناسی استخدام pdf

همانطور که گفته شد این تست بابت این برای شما درست شده است که شما را آزمایش کند و بسنجد که در کار خود چقدر تعهد دارید و چطور در محل کار خود عمل می‌کنید همچنین رابطه شما با اطرافیان را هم میسنجد به ماننده این است که این تست تمامی جوانب کاری و فردیتان را برای کار فرما مشخص می‌کند.

جواب شما به این سوالات تست شخصیت و توانایی کاریتان فاش می‌کند که این موارد برای کار فرمایان مهم است حتی این سوالات ممکن است به قدری حیاتی باشند که شما را در استخدام رد یا بپذیرد پس درنتیجه بهتر است که همیشه آمادگی هرسوال و جوابی را داشته باشید.

تست روانشناسی افسردگی
این تست تشخیص میدهد که افراد مختلف در شرایط افسردگی چه رفتار هایی از خود نشان میدهند و در واقع تعیین میکند که آنها در این مواقع باید دنبال چه راه حل هایی باشند

تست روانشناسی افسردگی

تست‌های روانشناسی افسردگی برای ارزیابی و شناسایی نشانه‌ها و علائم افسردگی در افراد استفاده می‌شود.که این تست‌ها به روانشناسان کمک می‌کند تا وضعیت روحی و عاطفی افراد را ارزیابی کنند و در صورت لزوم به تشخیص و درمان افسردگی افراد بپردازند.

این تست‌ها به عناوین مختلفی انجام می‌شوند که از مهمترین آنها شامل پرسشنامه‌ها، مصاحبه‌های روانشناختی و ارزیابی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که روانشناسان با استفاده از این تست به مشکلات ریز و درشت بیمار پی میبرن که همراه با راه حل مشاورین کمک میکند که بیمار در شرایط روح روانی بهتری قرار گیرد.

تست روانشناسی انتخاب تصویر

تست‌های روانشناسی انتخاب تصویر به عنوان یکی از روش‌های ارزیابی و آزمون روحی و روانی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این نوع تست‌ها، شرکت‌کننده باید از بین تصاویر مختلف یک تصویر را انتخاب کنند که بیشترین تطابق را با وضعیت فعلی و احساساتشان داشته باشد.

از این رو این تصاویر ممکن است با معنای‌های متفاوتی در ارتباط باشد، که افراد با مشاهده آنها با واکنش‌هایی که در پی دارد پاسخی مناسب براساس افکارشان برای تصاویر ثبت کنند که چندتا از آنهارا برایتان نام میبریم که ممکن است افراد با افکار مختلف در این تصاویر روبه رو شوند.

تست روانشناسی تصویری احساسات افراد در هنگام مشاهده تصاویر که یکی از این موارد است که در شکل و شمایل تصاویر در آزمون تست بر روی آنها تاثیر گذار است تاکید می‌نماید و حتمال دارد نشانه‌هایی در تصویر پیدا کنند که درواقع این نشانه‌ها جنبه‌هایی ماننده افسردگی یا اضطراب یا موارد دیگر را به ما می‌گوید همچنین شما می‌توانید این تست را همراه با جواب هم انجام دهید که به اسم تست روانشناسی تصویری با جواب در منابع آموزشی نام‌گذاری‌ شده‌‌ است.

تست روانشناسی بالینی

تست‌ روانشناسی بالینی به منظور ارزیابی و تشخیص مشکلات روحی و روانی افراد مورد استقبال قرار گرفته است که این تست‌ مشخص می‌کند که افراد از نظر وضعیت روحی و اختلالات روانی خودآگاه شوند که تعیین کند آیا نیاز به درمان دارند یا نه این تست هم معمولاً شامل سوالاتی، و وظایفی است که فرد در چه حالت‌هایی و واکنش‌هایی ممکن است قرار گیرد و به شرکت‌کننده‌ها کمک می‌کند تا وضعیت روحی و روانی خود را با پاسخ به سوالات آزمون مشخص کند.

در روانشناسی بالینی این تست بیانگر این است که افراد با بررسی افکار ناخودگاه خود بتوانند مشکلات خود را مشخص کنند به دلیل پر تقاضا بودن این علم خیلی از دانشجویان به دنبال این هستند که در درآمد رشته روانشناسی بالینی در ایران درمورد آن تحقیق کنند تا بتوانند از نظر مالی در آینده به جایگاه بهتری برسند و با تاسیس مطب‌ها و کلینک‌های روانشناسی مشغول به کار شوند همچنین شما می‌توانید با مطالعه مقاله رشته روانشناسی برای چه کسانی مناسب است اطلاعات بیشتری درمورد این رشته و شرایط آن اطلاعات لازم را کسب نمایید.

تست روانشناسی تصویری ترس

همه افراد یک سری ترس‌هایی درون وجودشان دارند که شاید اطرافیانمون از آن خبر نداشته باشند که در این شرایط این دسته از تست قادر هستند به ما کمک کنند تا از ترس درون وجودمان با خبر شویم به طور کلی این تست‌ها دقیقا بیان می‌کنند که بزرگترین ترسی که شما در زندگی خود با آن ممکن است مواجه شوید چی هست که با انجام این تست از پاسخ‌های آن می‌توانید نتیجه گیرید کنید که ممکن از چه چیز هایی بترسید! و در جواب آن ممکن است شخصیت و الگوی فکری شما و ترسی که در وجودتان است با خبر شوید.

تست روانشناسی تنهایی

تست‌ روانشناسی تنهایی به منظور بررسی و ارزیابی احساسات، نگرش‌ها، و وضعیت روحی افراد در شرایط تنهایی و انزوا انجام می‌شود.درواقع این آزمون با سوالاتی نظیره احساس آنها نسبت به تنهایی چیست که با ارزیابی تجربیات آنان در شرایطی که تنها هستند را مورد بررسی قرار میدهد همچنین جنبه‌های مختلفی در روح و روان افراد را در موقعیت‌های گوناگون را هم بررسی می‌کند.

تست روانشناسی جدید و واقعی

سایت‌ها و منابع تخصصی روانشناسی بسیاری وجود دارد که مارا از اخرین تست‌های موجود روانشناسی آگاه میکند وب‌سایت‌ها و منابع تخصصی معتبر می‌توانند تست‌های واقعی و بروزی را برای ما ارائه دهند. به عنوان مثال روانشناسان و مؤسسات تحقیقاتی علمی معتبر در رابطه با این علم می‌توانند به ما کمک کند اما از همه بهتر سایت‌های روانشناسی است که همواره مطالب خود آبدیت میکنند تا از اخرین دانش روز روانشناسی آگاه باشیم که اطلاعات لازم را از طریق این منابع به دست بیاوریم تا با تست‌های جدیدی آشنا شویم.

تست روانشناسی جنسیتی زنان

این تست تعیین میکند که چه مقدار شما نیاز جنسی دارید آزمونی هایی هستند که شما با سوالاتی مواجه می‌شوید و اندازه نیاز جنسیتان سنجیده می‌شود و همواره با پاسخ به سوالات این تست با ارزیابی اطلاعات پاسخ‌تان مشخص میکند که تمایلات جنسی شما چقدر است و حتی تا چه اندازه می‌توانيد خواسته هاي جنسی خود را بيان کنید و يا در مقابل با آنچه كه برايتان آزاردهنده است مقاومت کنید.

رابطه جنسی اغلب نشانگر عشق و علاقه بین زوجین بوده و امری مهم و ضروری است که در راستای تشکیل خانواده و سلامت فرد در جامعه می‌باشد. بطور کلی زنان ترجیح میدهند هر لحظه عاشق همسرشان باشند برخی از زنان حتی دوست دارند بهشان ابراز علاقه کنید و نسبت به همسرشان در دعواها کوتاه بیایند البته شاید در ظاهر از اینکه همسرشون ازشون انتقاد کنه ناراحت بشوند اما در باطن از اینکه میبینند برای همسرشون اهمیت دارند احساس خوبی خواهند داشت حتی بعضی وقتها برای اینکار به صورت عمدی لباسی میپوشند و یا آرایشی میکنند که ببینند همسرشون به آن ها ایراد میگیرد یا نه البته طبیعی است که آقایان از از سیستم عاطفی خانم خبر نداشته باشند که دلیل آن هم مشخص است زیر آنها از نظر تمایلات احساسی کاملا باهم متفاوت هستند از این رو نمی‌توان به سرعت احساسات آنان را شناسایی کرد و نیاز به زمان است که تا یک رابطه خوب را شکل بدهند.

تست روانشناسی جنگل

تست روانشناسی جنگل یکی دیگر از تست‌های روانشناسی است که به بررسی شخصیت افراد به کار می‌رود. در این تست، شما باید تصویر و موقعیت‌های که عکس یا سوالاتی که پرسیده می‌شود پاسخ دهید و با جواب آن خود را در آن موقعیت قرار دهید.

تست روانشناسی از روی عکس معمولا در ابتدا با جنگل و درختان شروع می‌شود این تست شبیه این است که شما تست روانشناسی حیوان درون را انجام دهید و درواقع مشخص میکند که شما در چه شرایطی در جنگل قرار گرفته چه احساسات و رفتارهایی دارید یا اینکه حیوان درون شما چیست و چه اسمی دارد و ممکن است تشابه‌هایی از نظر فکری یا رفتاری با شما داشته باشد در کل افرادی که علاقه‌مند هستند به این نوع از تست‌های فانتزی شرکت می‌کنند که این تست روانشناسی حیوانات یا سایر ها تست به سایتی که در لینک زیر معرفی می‌شود مراجعه کنند.

لینک سایت تست روانشناسی

تست روانشناسی خیانت زنان 

تشخیص خیانت زنان یکی از جدی ترین مسائلی است که در میان روان‌شناسان و خانواده‌ها مورد بحث قرار گرفته جالب است بدانید نشانه‌های خیانت زنان نه تنها در رفتار بلکه در چهره و زبان بدن نیز معلوم می‌شود این بدین معناست که برای تشخیص خیانت می‌توان از روی گفتار و رفتارهای یا حتی حالت چهره متوجه شد که فرد درحال خیانت است یا نه برای تشخیص این عوامل بهتر است از دید عمیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم و در صورتی که از این اتفاق آگاه شدید بهتر است این مسئله را با گفت‌وگو رفع و رجوع کنید یا به روان‌شناس روابط مراجعه کنید، تا قبل از که خیلی دیر شود از بین رفتن روابط عاطفی خود جلوگیری کنید و بتوانید در حفظ آن تلاش های لازم را انجام دهید.

تست روانشناسی داستانی
داستان ها در تست های روانشناسی به ما کمک میکنن که با چالش های جدیدی روبه رو شویم

تست روانشناسی داستانی 

تست‌های داستانی برای این ساخته شده که که شمارا در شرایط مختلف بسنجد دقیقا منظورمان این است شما در شرایط مثلا تنش زا چه تصمیماتی می‌گیرد یا افکار شما در اون لحظه از چه جنبه‌هایی آن موضوع را بررسی میکند در ادامه یک داستانی برای تان تعریف می‌کنیم که این این تست را بیشتر درک کنید:

شما در این داستان به یک موقعیت مالی خیلی خوبی رسیده‌اید و نظر درآمد و پس انداز حسابتان از شرایط مطلوبی بهرمند هستید و یکی از دوستان صمیمیتان می‌خواهد از شما پول قرض بگیرد که رقم مبلغ آن هم نسبتا بالا است و وعده داده است که پول را در مدت زمان یک ماه به شما پس میدهد.

شما از شرایط او با خبر هستید که او نیاز مالی دارد و به شما اعتماد کامل دارد با در نظر گرفتن شرایط فعلی آیا شما این پول را به او قرض می‌دهید یا خیر؟

  1. بله، پول را به دوستم قرض می‌دهم.
  2. خیر، به او قرض نمی‌دهم.

پاسخ این داستان بستگی به دیدگاه و رفتار و ارتباط شما با دوست خود دارد پس نمی‌توان یک جواب خاص برای پاسخ همه افراد تعیین کرد.اما با توجه که در داستان‌ها برای شما گفته شد بسته به ارزیابی عواقب و تأثیرات تصمیم‌گیری‌ها به کار می‌روند. که افراد به تجربیات خود و اتفاقاتی که در گذاشته برای آنها افتاده است این تصمیم را بررسی میکنند. جواب مثبت یا منفی شما می‌تواند به دلایل مالی، روابط دوستانتان یا دیگر عوامل برگردد که بر روی تصمیم‌گیری‌های شما تأثیر می‌گذارد.

تست روانشناسی ذهن منحرف 

این تست جزو عجیب ترین تست هایی است که تا حالا احتمالا به گوشتان خورده است افرادی که این تست را درست میکنند از جنبه‌های مختلفی بهش نگاه میکنند که دیدگاه‌های کاملا متفاوتی در ذهنشان دارند که همراه با جواب‌هایی همراه است که افکار انسان را از همه نظر بررسی می‌کند در اصل مطلب این تست‌ها با سوالات و پاسخ هایی طراحی میگردد که کاربر را بسنجد تا ببیند افکار و طرز تفکرش به چه شکلی هست درواقع کاربر با تجربیات و اطلاعاتی که در ذهنش دارد به پاسخ هایی که ممکن است با عکس متن دارد یا فقط متن پاسخ می‌دهند که جواب این تست مشخص میکند که افراد در ذهنشان در آن لحظه چه جوابی خواهند داد.

تست روانشناسی رابطه 

رابطه موفق و سالم روابطی است که هر دو طرف احساس رضایت و خوشبختی کنند و در حین رابطه شان به اعتماد و خوشحالی برسند تست روانشناسی زوجین هم از آن دست تست هایی که است که بررسی میکند 2 نفری که وارد رابطه می‌شوند از چه ویژگی و نکات مثبت یا منفی برخوردارند در واقع با سوال و جواب های متفاوت در این تست افراد کیفیت رابطه خود را با شخص مورد علاقه شان را در جنبه های مختلف مورد بررسی قرار میدهند.

تست روانشناسی رایگان 

تست های روانشناسی رایگان بسیاری وجود دارد که مخصوص کسانی است که می‌خواهند در آزمون‌های روانشناسی شرکت کنند و بدون پرداخت هزینه به کسب اطلاعات مورد نظر برسند درواقع این تست‌ها از همه موضوعات مختلفی ماننده تست های جالب برای سرگرمی تشکیل شده است که کاربران بسته به نیاز خود می‌توانند در هرکدام از آنها شرکت کنند در مثال پیش رو یکی از تست روانشناسی شخصیت رایگان برایتان معرفی می‌کنیم که افراد می‌توانند به راحتی در آن شرکت کنند همچنین با مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان هم افراد از این خدمات می‌توانند استفاده کنند.

تست روانشناسی شخصیت رایگان

تست روانشناسی رنگ 

تست روانشناسی رنگها مشخص میکند افراد با دیدن رنگ‌ها چه احساسی دارند و دلیل و علاقه آنها به هر رنگی برایشان مشخص میکند که از آن رنگ چه ویژگی‌های منفی و مثبتی را در افکارشان فاش میکند و تعیین کننده این است که افراد کدام رنگ را انتخاب می‌کنند و براساس آن شخصیت و رفتار خود بررسی کنند.

درواقع رنگ ها دارای خصوصیات و ویژگی هایی هستند که افراد به آنها جذب می‌شوند موضوعی که در روانشناسی در مورد رنگ ها خیلی مورد توجه قرار گرفته است این است که تفاوت روانشناسی زرد و علمی در چیست و چه فرقی باهم دارند.همچنین از دیگر عجایب رنگ‌ها این است که در کسب کار و بازاریابی مشاغل مختلف تاثیر گذار است که ما در مقاله روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و فروش درموردش توضیح دادیم.

تست روانشناسی شخصیت با تصویر 

منظور ما از تست روانشناسی تصویر این است که به تصاویری که از طریق آن می‌توانیم اطلاعاتی را در مورد خود کسب کنیم گفته می‌شود.

البته این تست‌ها در روانشناسی فقط مربوط به شخصیت یا خودشناسی مربوط نمی‌شوند بلکه با آزمونی نظیر، تست حافظه تصویری و تست هوش هیجانی نیز جزوی از همین دسته قرار میگیرند مرتبط می‌شود.که هدف این تست ها این است افراد در دیدگاهشان نسبت به تصاویر به چه صورت است و در ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه می‌توانند چه جواب یا نتایج به دنبال کنند و منظور تصاویر و پیغامشان در افکارشان به چه شکلی نمایش داده می‌شود.

تست روانشناسی شغل مورد علاقه 
تست روانشناسی شغل مورد علاقه یکی از کاربردی ترین تست هایی میباشد که تاکنون به خود دیده است این تست کمک بزرگی به افرادی میکند که میخواهند در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شوند

تست روانشناسی شغل مورد علاقه 

اگر هنوز هم در شغل مورد علاقه دو به شک هستید و یا آن را هنوز پیدا نکردید بهترین تست های روانشناسی شغلی این امکان را به شما میدهند که در جست جو آنها بهتر عمل کنید و اگر جزو دسته افرادی هستید که رضایت بودن در یک شغل برایتان مهم است این تست می‌تواند در این امر شمارا راهنمایی کند که افراد در مشاغلی که در آن مشغول به کار می‌شوند موفقیت و رضایت شغلی بیشتری را تجربه کنند.

احتملا کسانی که الان دارند این مقاله را میخوانند در 2 راهی بزرگی قرار گرفته‌اند عده‌ای می‌خواهند شغل خود را عوض کنند و به سمت کاری بروند که مورد علاقه آن ها است و از شغل قبلی خود خسته شده‌اند و راه دوم این است می‌خواهید اولین تجربه کاری خود را تجربه کنید و در همان ابتدا در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شوید که همه‌ی این تفاسیر نتیجه می‌گیریم که بهتر است با کمک مشاورین تست های شغلی و تحقیقات لازم را در حوزه‌های کاری مختلف مطابق با شخصیت و علاقه درونیمان شغلی که رضایت پسند برای خودمان است انتخاب کنیم.

تست روانشناسی شکاک بودن 

همه ما در بین اطرافیان خود حتما با افرادی مواجه شدیم که به همه چیز شک دارند و همیشه احساس می‌‌کنند دیگران در حال توطئه‌چینی علیه آنها هستند یا قصد دارند با رفتار و گفتارشان به آنها آسیب برسانند.

این افراد در هر رفتار و سخنی که می‌بینند یا می‌شنوند در ذهنشان به شک هایی عجیب فکر میکنند و حتی اگر به آنها ثابت کنید افکارشان اشتباه است و اینطوری که فکر میکنند نیست، باز هم حرفتان را باور نمی‌کنند و دلایل دیگری برای اثبات گفته‌های خودشان دلیل برایتان می‌آورند.

این اختلال شخصیت پارانوئید یا بدگمان هست که افراد در رفتار و گفتارشان معلوم می‌شود و آنها دیگران در اکثر مواقع مقصر میدانند شما با انجام تست روانشناسی مربوط به این موضوع قادر هستید به صحت واقعی یا فیک بودن این افکار و رفتارها پی ببرید.

تست روانشناسی عشق 

آیا تابحال حس کرده اید که عاشق شدید اما شک دارید که این عشق واقعی است یا اینکه فقط یک علاقه سطحی است یا با نگاهی گذرای که انداخته‌اید فقط از روی هوس بوده است! این تست ماننده بقیه تست‌ها خصوص افرادی طراحی شده است می‌خواهند بدانند واقعا عاشقند یا اینکه عوامل دیگری هم در این حس دخیل شده است.

سوال روانشناسی عشقی برای تشخیص میزان عشق حقیقی طراحی شده است که میبایست به سوالاتی جواب دهید که نزدیک ترین جواب را به احساسات شما دارد.

این آزمون به گونه‌ای طراحی شده است که عواطف و افکار احساسی شمارا میسنجد و به شما کمک می کند تا از احساس خود بهتر باخبر شوید.درواقع متوجه شوید که این احساس عشق است یا یک هوس زودگذر که در تست روانشناسی عشق طرف مقابل این موضوع هم تقریبا به همین اصول است که پیش بینی می‌کند زیرا تقریبا مشابه همین تست است و با اندکی تفاوت سوالات مختلفی دارد پس بهتر است که در پاسخ به تست نهایت دقت را به خرج دهید تا بهترین نتیجه را برایتان به نمایش دربیاورد.

تست روانشناسی عشق و ازدواج 

این تست هم تقریبا شبیه تست روانشناسی عشق هست با این تفاوت که در تست روانشناسی عشق کاربران در جستجو واقعی یا دروغین بودن احساسات خود هستند اما در تست ازدواج افراد شخصیت و روابط خود را ارزیابی میکنند.امروزه مشاهده می‌شود که افراد در سنین مختلف اقدام به ازدواج می‌کنند یعنی مثلا پسری که از دختری کوچکتر است و قصد دارد که با او ازدواج کند یا با اختلاف سنی بین 6 تا7 سال این کار را انجام می‌دهند به هر حال این موضوع باعث شده است که خیلی از افراد کنجکاو شوند و درمورد ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی تحقیق کنند.

تست روانشناسی عشق یا هوس 

همانطور که از نام تست مشخص است این تست مبتنی بر میزان عشق و هوس شما در رابطه‌ای که هنوز کامل شکل نگرفته است را میسنجد و افرادی که احساسات و عواطفشان نسبت به جنس مخالف فعال شده است خواهان این هستند که بدانند حسی که نسبت به طرف مقابل دارند از روی هوس است یا احساسات آنان واقعی و از روی عشق است مورد بررسی قرار می‌دهد.

هوس و عشق 2 مسیری کاملا متفاوت است و تعیین می‌کند احساس افراد دنبال چه چیزی هستش و نتایج هر کدام هم کاملا متفاوت است اگر فکر می‌کنید عاشق کسی شدید و نسب به آن حس خاصی دارید که وجودتان را از خود بیخود میکند این تست همانی است که دنبالش هستید تا متوجه شوید احساس شما تا چه حد می‌تواند واقعی باشد.

تست روانشناسی عشق یک طرفه 

به طور ساده، اگر بخواهیم تعریفی کلی از عشق یک طرفه برایتان توضیح دهیم، می توانیم بگوییم که، عشق یک طرفه، احساس، تمایل و اشتیاق به یک فردی است که، در یک بازه مشخصی در ذهن فرد وجود آمده است و فرد معشوقش را دوست دارد ولی گمان می کند که معشوقش هم به او علاقه دارد اما درواقع این عشق کاملا یک طرفه است و فقط طرف مقابل به او حسی مشابه عشق ندارد که این امر موجب ناراحتی و آزردگی فردی می‌شود که عشقش را دوست دارد.

در اینجا این تست به کمک شما می آید تا از این جریانات رخ داده که شک برانگیز است با خبر شوید و اطمینان حاصل کنید که رابطه شما براساس چه چیزی پیش میرود.درواقع این همان مسئله ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی است که مرتبط می‌شود که آیا رابطه ای قرار شکل بگیرید یک طرفه است یا نه!

تست روانشناسی بی دی اس ام

تست روانشناسی بی دی اس ام برگرفته از مخفف چند واژه نام گذاری شده است که معادل لاتین آن BDSM است این لغت به معنی روابط جنسی مرتبط میگردد.

این تست رفتاری را برای کاربر خاطی مشخص میکند که وی چقدر مشتاق رابطه جنسی است و چه رفتاری هایی از خود به نمایش می‌گذارد را توضیح می‌دهد در اینجا 2 نقش اصلی که در این رابطه دخیل هستند خدمتتان معرفی می‌کنیم و به رفتارشان میپردازیم.

یک نفر بردگی یا قربانی را بر عهده میگیرد و دیگری یا نفر دوم نقش آزارگر را بر عهده دارد به طور معمول این روابط ممکن است در بدترین حالات رفتاری رخ دهد که در آن از خشونت هم به کار ببرن که این مسایل در روانشناسی به هیچ وجه قابل قبول نیست و متخصصین آن را رد میکنند زیرا با آسیب ها عجیب غریبی همراه است به فرد قربانی آسیب میرساند اما با این حال خیلی از افراد دوست دارند که این نوع از روابط را تجربه کنند که اینجور مواقع تمایلات جنسی آنان در اوج خود میباشد و این تستی است که مشخص میکند شما چقدر مشتاق تجربه اینجور روابط هستید.

تست روانشناسی فوق العاده
تست روانشناسی فوق العاده از جمله تست هایی میباشد که یک آزمون جالب را مخاطب خود آماده میکند

تست روانشناسی فوق العاده 

در واقع این تست جالب روانشناسی با این هدف ساخته شده که برای اندازه‌گیری ویژگی‌های خاصی مانند خلاقیت، استعدادهای خاص، ارزیابی شخصیت افراد، استرس، تصمیم‌گیری،احساسات و غیره است طراحی شده است. این تست بیانگر این است که حدودی توانایی پیش بینی ذهن افراد را دارد در واقع با سوالاتی که در این تست از مخاطب پرسیده می‌شود کاربر با پاسخ خود این فرایند را به وجود می آورد که افکارش را با تست بهتر بشناسد.

همچنین این نوع از تست ها با عنوان تست های روانشناسی جالب ممکن است استفاده شود و افراد هم در این تست با تصاویر و سوالاتی جالب مواجه شوند و جزو دسته تست روانشناسی باحال و تست روانشناسی فوق العاده جالب محسوب می‌شود.

تست روانشناسی قبل از ازدواج 

تست های روانشناسی قبل ازدواج از آن دسته تست‌هایی است که به چند شاخه تقسیم می‌شوند و افراد با انجام هرکدام از آنها به نتایج جالبی میرسند اگر دوست دارید قبل از ازدواج با تست های عجیب و جالب آشنا شوید این موضوع همانی است که مخصوص شما طراحی شده است.

به احتمال فراوان می خواهید یکی از انواع تست‌های مشاوره قبل از ازدواج را انجام دهید. در زمینه تست‌های مشاوره قبل از ازدواج، انواع مختلفی وجود دارند که زوجین را ارزیابی می‌کند تا همدیگر را بیشتر بشناسند و با جوانب مختلف زندگی مشترک بیشتر آگاه شوند در لیست زیر تعدادی تست برای شما قرار گرفته است که با معرفی آنها بیشتر آشنا شوید.

  • تست سبک دلبستگی
  • تست ترس های قبل از ازدواج
  • تست طرحواره ها
  • تست عشق استرنبرگ
  • تست MBTI

تست روانشناسی مهاجرت 

بسیاری از افراد با رویای مهاجرت زندگی می‌کنند و تمام فکر و ذکر آنها با رفتن به یک کشور دیگر شروع می‌شود درواقع آنها افکارشان در یک کشور خارجی ارتباط زیادی دارد که همه شرایط محیا است که آماده شوند و بروند اما تنها یک دلیل می‌ماند که آنها تصمیم نهایی را بگیرن که بروند یا بمانند قرارگرفتن در این شرایط سخت بسیار افراد را با چالش های جدیدی مواجه میکند.

ترک کشوری که در آنها به دنیا آمدید و سال‌های زیادی در آن زندگی کردید بسیار دشوار است پس بهتر است با آگاهی از نشانه‌های آمادگی برای مهاجرت بتوانید تصمیم منطقی‌تری بگیرید و همه شرایط ارزیابی کنید و قبل از رفتن به کشوری که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید اطلاعات لازم را درمورش کسب نمایید.

تست روانشناسی میلون 

تست روانشناسی میلون یا تست میلون (MCMI) آزمونی است که برای کمک به تشخیص و درمان اختلالات شخصیت و شناسایی آسیب‌های روانی انجام می‌شود در واقع این تست با ارزیابی دقیقی که دارد می‌توان گفت مناسب افرادی بالای 18 سال است که علت آن این است که محتوای آن کمی تخصصی است و افراد با انجام این تست میخواهند خود را از نظر اخلاقیات روحی و شخصیتی بررسی کنند.

تست روانشناسی هارتمن 

تست روانشناسی هارتمن یک آزمون شخصیت شناسی است. این تست شخصیت شما را در 4 رنگ قرمز به معنی قدرت آبی به معنی صمیمیت و سفید به معنی صلح و آرامش ,زرد به معنی لذت و تفریح تقسیم بندی می‌کند.

درواقع آدم ها با هر شخصیتی ممکن است دچار افسردگی، اضطراب شوند، پس بهتر فقط به این تست اکتفا نکنند و همواره با مشاورین و روانشناس های حرفه‌ای اقدام به انجام هر کاری بکنید جالب است که بدانید شما با انجام این تست یک شخصیتی برای خود تعیین میکنید که به یکی از 4 رنگی که گفته شد نسبت داده می‌شوید و به همه چی برمیگیرده به پاسخ هایی که در تست میدهید و طبیعتا این پاسخ ها براساس ذهن و شخصیت شما شناخته می‌شود.

تست روانشناسی کنکور 

آمادگی هر دانشجو و یا داوطلبی در کنکور به الزام این است که کامل از هر نطر در دروس رشته خود آماده‌ی امتحان باشد درواقع با ثبت نام در دانشگاه میباسیت در همان ابتدا خود را با درس‌های فوق تخصصی آماده نمایید تا از این جهت با تست روانشناسی در کنکور بتوان به این نتیجه برسیم که اکثر افراد نیاز دارند که خود را در کنکور از هر جهت آماده کنند تا با کسب رتبه دلخواه و قبولی در دانشگاه‌های معروف و مشهور در آنجا تحصیلات خود را آغاز نمایند.

تست روانشناسی گریه 

تست روانشناسی گریه برای بررسی بسیاری از اختلالات و بیماری‌های روانی از جمله اضطراب، استرس و افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی این تست‌ها توسط روانشناسان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به مطالعه درمورد آنها میپردازند تست‌های مرتبطی راجب این موضوع وجود دارد که نام چندتا از آنها تست افسردگی و تست اضطراب است که از دقت بالایی برخوردار بوده و مورد توجه خیلی از متخصصین است.

درآخر ما باور داریم که خودشناسی مهمترین گامی است که افراد را به سوی سلامتی و آرامش هدایت میکند.

تست روانشناسی یونگ 

آزمون‌های شخصیتی بسیاری وجود دارد که در بین کاربران و افراد محبوب شده است که مثال آن آزمون شخصیت یونگ است و در روانشناسی شما را در مورد اختلالات شخصیتی یا موارد دیگر کمک کند.

تقریبا شخصیت افراد براساس شرایط خانواده یا ارتباط با دیگران شکل می‌گیرد و حتی ممکن است در طول زندگی تغییر کند اما باید به این موضوع باور داشت که افراد می‌توانند تغییرات را درون خود ایجاد کنند که ویژگی‌های مختلفی می‌تواند از ابتدا درون فرد وجود داشته باشد یا این که به علت دلایل دیگری اتفاق بیفتد که رفتار و صحبت افراد تغییر کند. اما ممکن است که شرایط جوری رقم بخورد که این جرایانات برای آنها رخ دهد که قابل کنترل هم می‌تواند باشد.

تست شخصیت روانشناسی 

تست شخصیت روانشناسی، ابزارهایی هستند که به افراد کمک می‌کنند تا مشخصات فردی خود را بشناسند.این تست‌ها به طرز های مختلفی ارائه می‌شوند، از جمله پرسشنامه‌ها و در برخی موارد، تست‌های عملی که به جنبه های گوناگونی انجام می‌شود.

این تست ها معمولاً به افراد کمک می‌کنند تا ویژگی‌ها، خصوصیات، و رفتارهای شخصیتی خود را بشناسند. درواقع این تست براساس نظریات و تئوری‌های مختلف روانشناسی توسعه داده شده است که معمولاً به چندین عاملی که تطابق با محیط اجتماعی، نوع رفتار افراد، و علایق شخصی دارند میپردازد تا در آخر نتایج این تست نکات و ویژگی‌های شخصیتی شما را بررسی میکند و یک گزارش از نحوه رفتار و افکارتان برای شما حاضر میکند.

تست هوش روانشناسی 

تست های هوش روانشناسی برای ارزیابی IQ افراد ساخته شده‌اند و میزان ظرفیت ذهن افراد را بررسی میکند که در آخر نتیحه‌ای را مشخص می‌کند که براساس سوالاتی افراد پاسخ میدهند نتایج این آزمون معلوم می‌کند درواقع معیاری برای سنجش هوش شما و توانایی هایتان بررسی می‌کند همچنین این آزمون‌ها باهم متفاوت بوده و شرایطی که افراد در آن این آزمون را انجام میدهند هم مهم است منظورمان این است افراد باید در اون لحظه تمرکز لازم را داشته باشند تا بتوانند بهترین شرایط برای پاسخ های درست داشته باشند همچنین در آخر میزان IQ شما بررسی و در تست به نمایش گذاشته می‎‌شود.

بانک تست ارشد روانشناسی بالینی 

خوشبختانه امروزه منابع زیادی هستند که در حال ارایه اطلاعات بهترین کتاب تست ارشد روانشناسی بالینی که کامل و جامع را برای دانشجویان خود هست به معرفی می‌پردازند درواقع این منابع در تست‌ها و آزمون‌ها کمک کرده است که افراد بتوانند در امتحانات با قبولی رتبه مطلوبی به دست بیاورند که به اصطلاح این بانک از تست تعیین کننده این است که دانشجویان از نمونه سوالات تستی هم با خبر شوند و در دروس خود با مطالعه بیشتر مطالب را زودتر یاد بگیرند و کتاب‌های مرتبطی در رابطه با این موضوع انتشار یافته است را مطالعه نمایند.

بانک تست روانشناسی تربیتی 

کتاب بانک تست روانشناسی تربیتی، یکی از کتاب‌های تخصصی روانشناسی است که برای دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور منتشر شده است.

این کتاب ها به دانشجویان کمک میکند که در آزمون‌های سراسری موفق‌تر عمل کنند زیرا آنان با آشنا شدن با نمونه سوالات مهم و کاربردی میزان اهمیت این سوالات را در امتحانات بیشتر می‌شود که با خواندن کتاب‌های درسی، کتاب‌های آموزشی بتوانند دانشجویان در کنکور با نمونه سوالات این رشته آشنا کند.

هدف این است که افراد در راستای ارتقای دانش علمی خود قدمی موثر در راه تخصص خود بردارند.

بهترین کتاب تست روانشناسی کنکور 

با معرفی چند مورد از کتاب های کنکوری می‌خواهیم با انواع نمونه سوالات تستی بیشتر آشنا شویم و با دریافت آن در جمع‌آوری اطلاعات رشته تحصیلی خود با دانشی بیشتر در کنکور آماده شویم

  • کتاب های روانشناسی خیلی سبز
  • کتاب مشاوران روانشناسی آموزش برای کنکور انسانی
  • تحلیل تست های کتاب روانشناسی مشاوران آموزش
  • تست های روان شناسی کنکور هدف دار
  • روانشناسی جامع کنکور مهرماه

بهترین کتاب تست روانشناسی یازدهم 

بهترین کتاب‌های منابع روانشناسی چیست و چه موضوعاتی را دنبال میکند در ادامه اسم چندین از کتاب های کاربردی خدمتتان نام میبریم تا با معرفی آنها در آزمون ها آمادگی لازم را داشته باشید همچنین می‌توانید با دانلود کتاب تست روانشناسی یازدهم انسانی رایگان دریافت کنید که معمولا منابع آموزشی بسیاری در حال حاضر وجود دارد.

  • روانشناسی یازدهم خیلی سبز
  • لقمه روانشناسی مهروماه
  • کتاب روان‌شناسی مشاوران
  • کتاب میکرو طلایی روان‌ شناسی کنکور
  • روانشناسی جامع کنکور مهرماه

تست روانشناسی adhd 

تست روانشناسی ADHD که مخفف لاتین آن می‌شود Attention Deficit Hyperactivity Disorder به منظور تشخیص و ارزیابی افرادی است که ممکن است این اختلال روانشناختی را داشته باشند، استفاده می‌شود.

این تست‌ها توسط متخصصین روانپزشکی و روانشناسی تعیین می‌شوند که می‌تواند به تشخیص ADHD کمک کند. نحوه انجام این تست به این صورت است که مخاطب با پاسخ خود به این تست‌ها به موارد خاصی در مورد رفتارها و علائم خود آگاه می‌شود جالب است بدانید که این نوع روش‌ها به صورت مشاوره‌ای و آزمونی انجام می‌شوند و برای ارزیابی هیجانات هم استفاده می‌شود و میزان شدت آن اندازه گیری شده و نسبت به جواب‌های شما محاسبه میگردد.

تست روانشناسی pdf 

امروزه تست‌های روانشناسی به صورت فایل‌های PDF در دسترس عموم قرار می‌گیرند و این تست‌ها به عنوان ابزارهایی برای ارزیابی و تست شخصیت، رفتار، توانایی‌ها و ویژگی‌های روانی افراد استفاده می‌شوند.شما می‌توانید این تست‌ها را به صورت آنلاین یا از طریق سایت های مختلف روانشناسی دانلود و استفاده نمایید و به زودی برای شما یک فایل PDF مربوط به تست روانشناسی در اینجا برای شما قرار میگیرد.

تست روانشناسی ptsd 

هدف این تست برای ارزیابی میزان اختلال پس از سانحه تعریف شده است ماننده اتفاقاتی فاجعه بار مثل تصادف,زلزله,فوت نزدیک ترین عزیزان و مواردی از این سانحه ها خلاصه می‌شود که این تست میزان اختلال یک مشکل جدی در سلامت روان افراد را اندازه گیری می‌کند که فرد بعد از آن اتفاق چه واکنش‌هایی داشته باشد که موجب افسردگی شود یا واکنش‌های دیگری در پی داشته باشد.

درواقع این اتفاقات جنبه‌های منفی زیادی در زندگیان ممکن است به وجود بیاورد اما خب افرادی هم هستند که سعی دارند تا حد امکان از یادآوری این اتفاقات جلوگیری کنند این در حالی است که عکس این موضوع می‌تواند به قدری مشکل زا باشد که روابط کاری و اجتماعی طرف را کاملا مختل نماید.

تست روانشناسی اعتماد به نفس 

این تست همانطور از نام آن مشخص است به منظور ارزیابی اعتماد به نفس افراد انجام می‌شود سوالاتی که در این تست پرسیده می‌شود شما را در موقعیت‌های مختلفی قرار میدهد که با پاسخ‌های چند گزینه‌ای همراه است که براساس جوابتان واکنش شما در آن شرایط که چگونه عمل می‌کنید افکار شما را ارزیابی می‌کند و پاسخ های شما در اخر براساس اطلاعات روانشناسی بررسی می‌شود و میزان اعتماد به نفستان را اندازه گیری می‌کند.

تست روانشناسی اعصاب و روان

تست اعصاب براساس اصولی تهیه شده است که شما را در موقعیت مختلف در زندگی قرار میدهد و با تعیین جواب مختلف در تست که شرایط های مختلفی را بازگو می‌کند و میبایست شما یکی از آن شرایط را انتخاب کنید تا با شخصیت و رفتار شما مرتبط باشد درواقع روحیات افراد در اینجا مشخص میکند که واکنش‌های هر یک از افراد در این موقعیت‌ها به چه شکلی است.

تست روانشناسی انتخاب رشته 
تست روانشناسی انتخاب رشته از تست هایی تشکیل میشود که کاربران به سمت مشاغل علاقمند خود هدایت کند

تست روانشناسی انتخاب رشته 

اگر شماهم دوست دارید که در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنید بهتر است قبل از آن تحقیقات لازم را در خصوص دروس و منابع آموزشی اطلاعات لازم را کسب نمایید این تست می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین رشته را براساس روحیات خود انتخاب کنید.

درواقع شما با رشته‌هایی که ممکن است مورد علاقه شما باشد بیشتر آشنا می‌شوید همچنین رشته انتخابی شما بهتون کمک میکند که در حین تحصیل از مشاورین و روانشناسان کمک بگیرید حساسیت این موضوع به قدری مهم است که ارتباط مستقیمی با آینده شغلیان دارد به همین منظور اکثر افراد بعد از انجام این تست سراغ تست روانشناسی انتخاب شغل میروند.

زیرا آنها مشتاق این هستند که در شغل خود از اعتبار مناسبی برخوردار شوند و در محیط یا شرکت معتبر مشغول به کار شوند که حتی اگر در حال تحصیل هستید در ادامه تحصیل از روانشناسی به روانپزشکی در دانشگاه مردد هستید این تست‌ها تا حدودی به شما کمک می‌کند البته بهتر است که از مشاورین مربوط به حیطه تحصیلی خود کمک بگیرید تا دچار اشتباه نشوید.

تست روانشناسی جالب و بامزه

تست‌های روانشناسی جالب و بامزه می‌تواند برای تفریح یا افزایش آگاهی از خود و دیگران بسیار جالب و مفید باشند. این تست‌ها معمولاً متشکل از سوالاتی هستند که به شما این امکان می‌دهند بیشتر در مورد شخصیت، تمایلات، واکنش‌ها یا رفتار خودتان بیاموزید.

سوالات روانشناسی باحال

این سوالات به ما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با دیگران داشته باشیم و گفتگو جدیدی با آنها آغاز نماییم

  1. اگر یک روانشناس بودید، یک از ویژگی‌های شخصیت انسانی را که می‌خواستید بهبود دهید چه چیزی بود؟
  2. چرا برخی افراد در موقعیت‌های استرس‌زا بهتر عمل می‌کنند؟
  3. آیا شخصیت انسان به اندازه‌ای پایدار هست که طول عمر آنها تغییر نکند؟
  4. به نظر شما عشق روی انسان‌ چگونه تاثیر می‌گذارد؟
  5. چه عواملی می‌تواند به تغییر عادت‌های بد یا ناخوشایند کمک کند؟
  6. تاثیر زندگی در شهر و روستا بر روی روح روان آدم‌ها چگونه است؟
  7. چه تاثیراتی از دوران کودکی می‌تواند بر روی بزرگسالی تغییر اخلاقی یا رفتاری ایجاد کند
  8. چرا برخی افراد ترس از ارتفاع دارند؟
  9. چگونه می‌توانیم رفتارهای مخرب را تغییر دهیم و عادت‌های سالم‌تری بسازیم؟

yazdani

Hello! I am Victoria Rawson. I am city skyline and landscape photographer. I fell in love with photography when I bought my first digital camera Canon 5d Mark II back in 2011.

مطالب مرتبط

One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا