آموزش

سیر تا پیاز صافکاری و مکانیکی ماشین

علت ریپ زدن ماشین

میخوای بفهمی ماشینت چرا ریپ میزنه، من اینجا بهت میگم که دیگه استرس نداشته باشی

پس با من باش تا بهت بگم که علت اصلی ریپ زدن در اکثر ماشین ها چی میتونه باشه.

  1. وجود اشکال در برق رسانی خودرو که شامل شمع ها و وایر ها و کوئل می شود. بنلابراین شمع ها عوض کنید. حتی ممکن است باتری اتومبیل شما خراب شده باشد.
  2. عدم رسیدن بنزین کافی و مناسب به موتور، مانند زمانی که آب با بنزین ترکیب شده است.
  3. خراب بودن سوزن های انژکتور
  4. تمیز نبودن فیلتر سوپاپ ها
  5. وجود ایراد در سیلندرها
  6. وجود نشتی در لوله های هوا
  7. خراب بودن دریچه گاز و سنسورها
  8. تجمیع رسوب در مدار
  9. اشکال در والوهای سوزنی
  10. نبودن گاز پدال با گاز دریچه
  11. معیوب بودن آوانس اتوماتیک
  12. از دیگر عوامل ریپ زدن می توان به به هم خوردن نسبت تراکم محفظه احتراق، تنظیم نبودن سنسور اکسیژن و دمای موتور اشاره کرد.
  13. دریچه گاز یا سنسورهای مرتبط با هوای وروری خراب هستند و یا گرد و خاک گرفته است

موتور می تواند در شرایط های مختلف ریپ بزند. بطور مثال در حین حرکت یا در حین گاز زدن یا موارد دیگر. اما زمانی که در تمام حالت ها ریپ می زند مشکل مشخص است. موارد زیر دلایل ریپ زدن ماشین در همه ی شرایط است.

  • ممکن است لوله های اگزوز دود گرفتگی داشته باشد. در این صورت دود حاصل از احتراق به سختی از خودرو خارج می شود وباعث ریپ زدن می شود. دقت کنید اگر مسیر خروجی دود کاملا مسدود شده باشد، خودرو روشن نمی شود و خفه می کند.
  • احتمال دارد مدار جرقه خراب است. بنابراین لازم است به بررسی مدار جرقه، چکش برق و بپردازید تا مطمئن گردید که تمام اجزای سیستم خشک و تمیز هستند ودرست کار می کنند.
  • احتمالا شمع ها خراب هستند. برای رفع این مشکل شمع ها را بشویید و سپس پلاتین را تنظیم کنید و در مدار قرار دهید. اگر مشکل برطرف نشد، شمع ها را تعویض کنید.
  • زمانی که در هر شرایطی ماشین ریپ می زند شاید بنزین کافی وجود ندارد یا با آب مخلوط شده است. برای رفع این مشکل مخزن را کاملا تخلیه، پاکسازی کنید و نهایتا بنزین خالص جایگزین نمایید.
  • یا به احتمال زیاد، بنزین به موتور منتقل نمی شود و لوله های آن گرفته است. بنابراین لوله ها را بررسی کنید تا در صورت وجود گرفتگی، آن را برطرف کنید. مخزن بنزین را از هرگونه رسوب، پاک سازی کنید.

صدای تق تق چرخ جلو پراید

لاستیک خودرو، آخرین قسمت از آن است که وظیفه کنترل نیرو را به عهده دارد و همچنین تنها بخشی از خودرو است که با زمین در تماس است و بنابراین وظیفه ای ویژه در بهبود کیفیت رانندگی و آسایش سرنشینان دارد. از این رو سلامت تایر ها برای همه رانندگان اهمیت فراوانی دارد که باید به صورت منظم مورد بررسی قرار گیرد.

اما نشانه های مختلفی وجود دارد که به شما نشان می‌دهد لاستیک خودرویتان نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. مثلا همان طور که می‌دانید خالی شدن باد لاستیک به معنی پنچری و نیاز تایر به پنجرگیری است. اما یکی از نشانه های وجود مشکل در خودرو صدا دادن تایرهای آن است.

علت های متعددی ممکن است موجب خارج شدن صداهای عجیب و غریب و نامتعارف از لاستیک های جلوی پراید شود. پیش از آن که به دنبال دلایل صدا دادن لاستیک های جلویی پراید باشید مطمئن شوید که صدایی که به گوش می‌رسد دقیقا از خود لاستیک خارج می‌شود.

تفاوت لاستیک لاستیکkp22 وkp27

کدوم لاستیک برای ماشین من بهتر است

من اینجا تفاوت دوتا لاستیک که کاربرد زیادی برای اکثر ماشین های ایرانی داره رو به شما معرفی میکنم که میتونه تو خرید لاستیک شما رو کمک کنه پس با هم میریم ببینیم

لاستیک های  KB22 , KB27هر دو ساخت شرکت کویرتایر، که یکی از شرکت های مطرح ایران در صنعت تایرسازی خودرو است، هستند. سهمیه تولید بیش از 22 درصد تایرهایی تولیدی کشور اختصاص به این شرکت دارد.

ابتدا سایز استانداردی از لاستیک ها انتخاب میکنیم، لاستیک STRONG KB22 185/65R14 و لاستیک  PERFECT KB27 185/65R14 . KB22 , KB27 هرکدام به نوع آج تایر اشاره می کنند. عدد 185 پهنای تایر برحسب میلی متر است. عدد 65 نسبت فاق به پهنای تایر برحسب درصد است. نماد R نشان دهنده ی این است که خودرو با روش رادیال ساخته شده است. و درنهایت عدد 14 نشان دهنده ی قطر رینگ بر حسب اینچ است.

تفاوت رینگ آلومینیومی و فولادی

تفاوت رینگ‌های آلومینیومی و فولادی کاملاً مشخص است، اما با رسیدن فصل سرما، انتخاب از بین این دو نوع رینگ با تایرهای زمستانی برای بسیاری از افراد مشکل می‌شود.

بدون شک رینگ‌های آلومینیومی و آلیاژی، ظاهر زیباتری دارند؛ اما ظاهر زیباتر در برابر نمونه‌های فولادی، دلیل محکمی برای انتخاب این نوع رینگ در جاده‌های برفی و یخی نیست. از مهم‌ترین مواردی که باید در انتخاب رینگ توجه شود، استحکام و قدرت مقاومت در برابر ضربه‌های احتمالی است

مزایا و معایب لاستیک 205 برای پژو 405

یکی از مزایا و معایب لاستیک ۲۰۵ برای پژو ۴۰۵ این لاستیک پهن پژو تحلیل این لاستیک می باشد چون در هوای بارانی و رطوبتی زمین خیس می‌شود شود به همین دلیل با پهن بودن لاستیک آب وارد لاستیک می شود و آب لاستیک جمع می‌شود و به همین دلیل باعث می‌شود که از چسبندگی لاستیک کم میکند با کم شدن چسبندگی لاستیک ۲۰۵ پژو ۴۰۵ بر روی زمین اصطحکاک ماشین کم می شود و باعث می شود که ماشین به درستی فرمان نگیرد و خدای نکرده منجر به تصادف میشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا